Close

MES expressa el seu suport a Mas, Ortega i Rigau

La fiscalia demana 10 anys d’inhabilitació per a l’expresident Mas i nou per a Joana Ortega i Irene Rigau com a culpables d’impulsar el 9N i desobeir el TC en les seves advertències.

Els fiscals Francisco Bañeres i Emilio Sánchez Ulled responsabilitzen a Mas d’”articular una estratègia de desafiament completa i efectiva” per esquivar la suspensió del TC i possibilitar que la consulta s’acabés celebrant. A tots tres se’ls acusa d’haver desobeït el Tribunal Constitucional (TC) organitzant la consulta i de prevaricar per haver mantingut la votació quan ja estava suspesa.

Cada una de les paraules i acusacions de la fiscalia no fan MES que reafirmar el nostre posicionament. Un estat que és capaç d’acusar d’aquest tipus de delictes a tres persones que han promogut la participació de la ciutadania facilitant una consulta, és un estat on no hi tenim cabuda.

Un estat que considera desobediència preguntar l’opinió a un poble és un estat injust i arbitrari que no fa més que generar-nos desconfiança i allunyar-nos cada dia més del seu projecte de país.

Des de Moviment d’Esquerres volem expressar tot el nostre suport a Artur Mas, Irene Rigau i Joana Ortega, no només per haver tingut la valentia de tirar endavant el projecte malgrat les advertències, sinó per seguir mantenint fins al dia d’avui la seva convicció.

Escoltar i demanar l’opinió al poble no hauria de ser de valentia, sinó de normalitat democràtica. És per això, que el govern català tornarà a tenir a MES al seu costat per impulsar un nou referèndum. Hem atorgat de nou la confiança al President i estem disposats a lluitar perquè es doni compliment al full de ruta.

També donem tot el nostre suport a l’expresident Mas per anar a explicar al món el que està passant a Espanya i per defensar el dret a decidir dels catalans.

Estem convençuts que les lleis es poden i s’han de canviar i més una constitució com la del 78 que la majoria dels que vivim en aquest país avui no vam votar i en la qual no surt la paraula Europa ni la relació i implicació que Espanya hi té. La situació real econòmica i social i territorial ha canviat, també ho han de fer les lleis.

No hi ha amenaça ni sanció que pugui frenar la voluntat de més d’un 80% dels catalans d’expressar la seva opinió a través de les urnes. Caldrà mantenir-se forts, i si cal, mobilitzar-nos.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *