
MES #HiSOM per defensar les institucions i els càrrecs electes contra la judicialització de la política
Ahir, representants de MES d’arreu del territori i de la direcció van participar a la concentració que va tenir lloc a l’avinguda Maria Cristina per defensar les institucions i els càrrecs electes dels ‘atacs de l’estat espanyol’, convocada per ANC i Òmnium.
L’acte va ser un veritable èxit. Va aconseguir aplegar més de vuitanta mil persones, segons la guàrdia urbana, fet que va obligar a tallar la circulació a la plaça d’Espanya. Sota el lema ‘Per la democràcia. Defensem les nostres institucions’, l’acte va comptar amb els actors Marc Martínez, Mercè Martínez i Pep Ferrer, que van començar recitant totes les lleis del parlament que ha tombat el Tribunal Constitucional espanyol. En total 407 processos judicials oberts.
A més de reivindicacions, l’acte també va donar lloc a moments tan emotius com el cant conjunt de ‘L’estaca’, liderat per Mercè Martínez però acompanyada per la veu dels milers de manifestants. També a ritme de música, concretament amb “Llença’t” dels Lax’n’Busto van anar pujant a l’escenari tots els encausats:la presidenta del parlament, Carme Forcadell, els ex-consellers Irene Rigau, Francesc Homs i Joana Ortega, l’ex-president de la Generalitat Artur Mas, el regidor de Capgirem Vic Joan Coma i la batllessa de Berga, Montserrat Venturós, entre altres.
A l’acte també hi van intervenir el president d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, que va recordar que gran part de les lleis que ha tombat el TC són lleis socials i que ‘no hi ha en joc la independència, sinó la democràcia’. Després també va parlar el president de l’ANC, Jordi Sànchez, que va dir: “No hi ha revolució més democràtica al món i més cívica que la nostra.” “No ens quedarem quiets quan el TSJC intenti treure la nostra presidenta del parlament”.
Més enllà dels membres de MES repartits per tota la concentració, Magda Casamitjana, diputada al Parlament pel grup de Junts pel Si, i Ernest Maragall, eurodiputat, van ser presents a la fila 0.


