
Moviment d'Esquerres i Súmate: Cal un full de ruta senzill i assequible
Seguint l’estratègia de desenvolupar una política oberta i empàtica, Moviment d’Esquerres s’ha reunit virtualment amb representants de Súmate per intercanviar propostes i explorar accions de treball entre les dues formacions.
A la trobada, que ha tingut lloc el 21 d’octubre, han participat, per part de Súmate, el fundador de l’entitat, Eduardo Reyes; la presidenta, Montse Sánchez; el vicepresident, Manel Bueno; i el coordinador del Baix Llobregat, Dani Tidona. Per part de Moviment d’Esquerres, hi ha intervingut el coordinador general, Josep Serra; la coordinadora general adjunta, Teresa Garcia; el coordinador de relacions institucionals, Manel Sostres; la coordinadora territorial, Meli Barbero; la regidora de Sant Adrià de Besòs, Isa Marcuello; i el president de MES Sant Adrià, Joaquim Miquel.
Ambdues formacions coincidim que Catalunya és un país divers i que la culminació del procés cap a la República catalana ha de comptar amb la implicació de tothom; així com no perdre de vista que l’objectiu de la independència és assolir una societat més justa, més avançada i que garanteixi la cobertura dels drets socials bàsics per a tota la ciutadania.
“Catalunya, un sol poble”
La complicitat d’objectius entre Súmate i Moviment d’Esquerres és evident. L’organització presidida per Montse Sánchez afirma que el seu objectiu principal és conquerir el vot independentista entre els ciutadans i ciutadanes de Catalunya de parla castellana, fonamentalment a l’àrea metropolitana: “No arribarem a l’objectiu si no s’aconsegueix que aquesta població castellanoparlant es convenci que amb la independència es viuria millor”. Paral·lelament, Súmate també palesa que hi ha un sector de l’independentisme que no es creu que en aquesta lluita hi hagi de ser tothom i, per rebatre-ho, conclou: “Catalunya, un sol poble”.
Des del pensament socialista sobiranista, Moviment d’Esquerres s’arrenglera amb aquesta diagnosi i coincideix que cal fer un esforç per transmetre a la classe treballadora els objectius clars de millora de l’Estat del benestar. En aquest sentit, MES ha presentat a Súmate els Principis bàsics de la nostra formació política.
La nova manera de fer política ha de ser transversal
En aquest moment difícil en què vivim, ple de desconcert social, cal més que mai una entesa entre els diferents actors polítics -entitats, partits i moviments socials- per proposar un full de ruta senzill i assequible. Amb aquest repte, Súmate i Moviment d’Esquerres ens comprometem a treballar conjuntament per arribar a la classe popular, tan afectada per la crisi, i per explicar a la gent que aquest procés és per aconseguir una vida digna.
