
MES, l’esquerra en moviment
En el marc del procés de consolidació del projecte polític de MES-Moviment d’Esquerres, el passat 7 d’octubre s’ha celebrat a Torredembarra l’assemblea en la qual he tingut l’honor de ser escollida coordinadora de MES Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre. M’acompanyen a la coordinadora un equip de gran vàlua i capacitat: Carme Mas, Miquel Àngel Prats, Josep Maria Monfort, Manel Vilajosana i Joan Carles Infantes, sense oblidar la col·laboració d’un bon nombre d’altres companys que donaran suport a la creixent demanda de presència territorial que viu MES com a alternativa d’esquerres arreu del territori i el país.
Avui MES-Moviment d’Esquerres és una força en moviment ascendent, que disposa d’una diputada al Parlament, Magda Casamitjana, integrada al grup parlamentari de Junts pel Sí; un eurodiputat, Ernest Maragall, i un bon nombre de regidors i regidores a molts municipis, entre els quals Tarragona, Porrera, L’Espluga de Francolí, on el nostre company Josep M. Vidal forma part del Consell Comarcal de la Conca, l’Albiol, on l’Andreu Carrasco forma part del Consell Comarcal del Baix Camp. També treballem activament a indrets com Reus, Salou, Constantí, Els Pallaresos, La Selva del Camp, Cambrils, Amposta o Torredembarra. Una feina que es realitza en cooperació amb altres forces de l’espectre progressista i amb les quals compartim anhels de millora social i llibertat nacional.
Tenim grans reptes per davant i moltes energies disponibles per entomar-los. El principal repte és esdevenir una eina política útil de representació i defensa dels interessos de la ciutadania per garantir una societat més justa i amb més quotes de benestar. La nostra és una organització nítidament d’esquerres que es reclama hereva dels principis i valors del socialisme democràtic i amb clara vocació de renovar i aportar noves propostes a aquest camp ideològic a través d’un funcionament arrelat al carrer i la societat civil.
Tal i com recordava durant l’assemblea el president de MES, Alfons Palacios, ens considerem també hereus de l’esquerra transformadora que ha conquerit durant anys espais de benestar i serveis públics de qualitat al nostre país, començant pels ajuntaments i també a d’altres institucions. I volem continuar representant aquesta esquerra.
En aquest camí apassionant del nostre país per decidir lliurement el seu futur, MES també desitja donar la veu a la ciutadania. La nostra és una proposta amb voluntat de fer més ampli el contingent de persones disposades a exercir la seva sobirania i expressar-la a través d’una consulta.
Com sovint ens agrada recordar, la gent de MES “hi som” i “hi volem ser”. I volem ser-hi amb un diàleg permanent amb la ciutadania i construint junts el present per assegurar un futur millor i, si així ho decidim entre tots i totes, amb una república més democràtica i més justa.
Carme Alba, coordinadora de MES Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre,

One Response to MES, l’esquerra en moviment
Aquest eslògan, “l’esquerra en moviment”, és perfecte per a MES. Crec que l’hem de potenciat del tot de cara al futur immediat…