Close

MES Manlleu vota a favor de declarar el rei Felip VI “persona non grata”

El ple de l’Ajuntament de Manlleu ha aprovat una moció per declarar Felip VI “persona non grata”. Els vots favorables els ha donat MES, ERC, CIU, CUP i ICV, mentre que el PSC hi ha votat en contra.

Amb aquesta votació, també s’ha declarat Manlleu “ciutat antimonàrquica i, en conseqüència, plenament democràtica i republicana”. Entre els arguments del text aprovat s’hi destaquen motius com: “La institució monàrquica és anacrònica i no representa la majoria dels catalans i catalanes” o “perquè l’actual rei ho és per herència del regim feixista encapçalat pel dictador Francisco Franco”.

Manlleu és suma a altres municipis de la comarca com Torelló, Ripoll i la Bisbal d’Empordà, que també han aprovat aquesta proposta.

 

Podeu llegir la moció al següent enllaç

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *