
MES Molins de Rei: "El plans d'ocupació municipals i la incompetència del govern"
El grup municipal d’Iniciativa per Molins de Rei – MES, Moviment d’Esquerres, lamenta la incompetència en la gestió i la manca de transparència del govern municipal de Convergència i PSC a l’hora de gestionar els Plans d’Ocupació locals per a persones a l’atur.
Una mesura per promoure el treball, necessària i positiva, proposada en diferents ocasions i àmbits per part del nostre grup, i altres, i recolzada per unanimitat per tots els grups municipals del consistori, ha estat malmesa per la manca de gestió, transparència i sensibilitat social del govern.
La Junta de Personal i el Comitè d’Empresa de l’Ajuntament de Molins de Rei (CCOO, UGT, CGT, i Sindicat de la Guàrdia Urbana) han denunciat a Inspecció de Treball la suspensió del procés del Pla d’Ocupació local fins que s’elaborin, tal i com estableix la llei, unes bases de selecció de personal consensuades amb la comissió paritària reconeguda per conveni, i que s’aprovi definitivament la modificació de pressupost que permetrà la remuneració del personal contractat.
Volem felicitar explícitament els representants dels treballadors per la seva resposta i exigim al govern que aprovi unes bases de consens amb els sindicats per poder emprendre el procés de forma justa i transparent, així com que s’agilitzin els processos administratius necessaris de modificació de crèdit.
Quan es va informar d’això en el ple, els grups amb més sensibilitat social ja ens vàrem lamentar que no s’hagués consensuat prèviament amb les organitzacions sindicals, a través dels seus delegats, el disseny dels llocs de treball convocats mitjançant aquests plans d’ocupació.
És fàcil que, quan s’ignoren els representants locals dels treballadors per part de l’empresari, aquest s’aprofiti de plans subvencionats de promoció de l’ocupació o de treballadors becats o en pràctiques per cobrir llocs de treball estructurals de l’empresa. I que, a més es contracti sense considerar la igualtat i capacitat dels demandants de treball. Actuant com “l’amo” o “el fill de l’amo”, paraula nefasta que impregna el subconscient classista.
Hem de canviar l’hegemonia de la ideologia conservadora i neoliberal que considera que les empreses sense representació sindical i sense convenis funcionen millor. CiU i PP van eliminar els convenis col·lectius amb la reforma laboral aprovada al Congrés els Diputats, Zapatero va fer una reforma contra l’opinió dels representants dels treballadors i avui, a França, el Partit Socialista està proposant mesures contràries a la ideologia social i de benestar basada en la concertació i el pacte social.
Exigim que el govern municipal de coalició CiU-PSC canviï les actituds si no poden canviar la ideologia neoliberal i classista que els caracteritza. Que s’atenguin al que és normatiu en el sector públic: transparència, publicitat, igualtat i capacitat. Cal que desaparegui la sospita que a l’Ajuntament hi ha “enxufisme”, clientelisme i manca d’ètica.
És lamentable que amb una situació tan crítica com és la de les persones que es troben a l’atur, com a conseqüència de la crisi, el govern municipal actuï amb aquesta desídia.
