
MES Mollet denuncia les actuacions del Govern de la ciutat
Han passat més de dos anys des què el ple municipal va escollir l’actual alcalde. En aquest temps, MES Mollet en el grup municipal d’Ara Mollet ERC-MES, ha estat força crític en la seva acció de govern, tant en les formes com la pròpia gestió dels afers municipals.
L’Alcalde Monràs, escollit per ser la força més votada amb set regidors d’un total de 25, dirigeix l’Ajuntament de Mollet gràcies als grups municipals conservadors -que alguns han anomenat “el pacte dels tretze-, PSC+C’s+PP+PDeCAT. “Tot i que fins hi tot, i de manera poc democràtica, en alguna ocasió, i sense comptar amb el suport dels tretze, l’alcalde ha actuat en contra dels acords aprovats per la majoria al ple”, recorda el regidor de MES Mollet, Manel F. Sostres.
“Són maneres de fer que passen factura i que el PSC-PSOE a la nostra ciutat ja ha vist com ha passat de 15 regidors als 7 actuals en tan sols dues eleccions”. Un alcalde que porta al Govern de la ciutat des de fa 26 anys (13 a l’alcaldia) i algun altre membre del Govern ja ha arribat a la trentena d’anys a l’Ajuntament. “Cal reconèixer-los el mèrit, però també cal que reflexionin sobre si això és bo pel seu partit i per la seva ciutat, fins i tot pels seus interessos particulars”, remarca el regidor de MES Mollet.
Durant els dos anys d’aquest mandat, el Govern del PSC no ha resolt cap dels problemes que porten anys sobre la taula. Segons denuncia Sostres, “han dut a termet gestions que han comportat sentències judicials desfavorables d’elevat cost econòmic per a la ciutadania de Mollet”. I afegeix: “Gestions urbanístiques suspeses, de cap manera, positivament de l’acció d’aquest Alcalde i el seu Govern”.
La persona que ocupa l’alcaldia, atorgada pel ple, ha de respectar allò que aquest aprova, perquè representen la voluntat popular del conjunt de la ciutadania. MES Mollet denuncia que fins ara, les decisions de no respectar el que aprova el ple, han estat merament simbòliques. Però és arrel de les declaracions fetes molt recentment pel propi alcalde respecte a la no col·laboració de l’Ajuntament en l’acte democràtic per excel·lència, l’acte de votar, desobeint així a l’acord majoritari del darrer ple municipal del 20 de juliol.
“No respectar la majoria del ple, no ser transparent amb la seva gestió, més de 25 anys a l’Ajuntament, no apostar per el diàleg amb les forces polítiques i socials que podrien, sovint, ajudar a conciliar i a fer front conjuntament a alguns dels problemes que fa temps que duren… calen moltes reflexions”, destaca el regidor de MES Mollet.
