
MES, Moviment d'Esquerres dona suport a les mobilitzacions contra la crisi climàtica
Davant la inqüestionable emergència climàtica, MES, Moviment d’Esquerres s’ha adherit al Manifest per la vaga mundial pel clima i anima totes les persones participar en la manifestació convocada per Fridays for Future a Barcelona, el proper divendres 27 de setembre. Aquesta concentració culminarà la setmana de mobilitzacions que acompanyen la Cimera de l’Acció Climàtica que s’està celebrant a la seu de Nacions Unides. Fridays for Futue ha convocat una vaga estudiantil i de consum, així com mobilitzacions en carrers i centres de treball.
Moviment d’Esquerres comparteix la creixent preocupació social per l’acceleració del canvi climàtic, de manera que al color roig del socialisme i al violeta del feminisme, també ha sumat el verd de la sostenibilitat. A mesura que avança la història, creixen les desigualtats socials. Com expressa el manifest, “la humanitat i la biosfera estan sent sacrificades perquè un reduït nombre de persones pugui continuar acumulant injustament grans quantitats de diners i riquesa”. I és que la crisi climàtica que estem patint és “conseqüència directa del nostre sistema extractivista i consumista, que prioritza el benefici econòmic a mantenir la vida”.
Tal com denuncia l’activista Greta Thunberg, els hàbits i la inacció dels governs i societat actuals estan robant el futur a les generacions futures. Així doncs, ja estem fent tard per reaccionar i revertir la crisi ambiental.
Us encoratgem a seguir les accions programades durant tota la setmana i, divendres 27 de setembre, a les 18h, a participar en la manifestació per l’Emergència Climàtica als Jardinets de Gràcia de Barcelona.
