
MES, Moviment d’Esquerres participem a la reunió amb els partits a favor del Referèndum
Durant aquests mesos, entitats i institucions catalanes han estat treballant conjuntament pel Dret a Decidir encapçalant el Pacte Nacional pel Referèndum. Ara ens toca als partits polítics assumir al repte d’acordar la celebració del Referèndum, donant resposta a la majoria del poble de Catalunya, que vol acudir a les urnes.
Actualment, més del 85% de la societat catalana no està d’acord amb un Estatut retallat i imposat des de l’Estat, qui es manté en el seu immobilisme clàssic i no escolta la peticions del Govern ni del Parlament català. La gran majoria de catalans i catalanes ens sentim menystinguts i menyspreats per les polítiques continuistes de l’Estat espanyol.
Com ja va advertir Maragall en el 2003, si l’Estatut de Catalunya arribava a ser impugnat, obstaculitzat o bloquejat, la ciutadania hauria de pronunciar-se. Arribats a aquestes alçades de 2017, amb un Estatut de Catalunya en vigor no ratificat pels catalans i catalanes, és el moment de dir NO a un Estatut que no ens representa, i dir SÍ a decidir quin país volem.
Amb aquest repte per endavant, MES, Moviment d’Esquerres assistirà aquesta tarda a la trobada convocada pel president de la Generalitat Carles Puigdemont amb els partits que formen part del Pacte Nacional pel Referèndum, convençuts que el Referèndum és l’única via que dona veu a tot un poble que vol decidir.

One Response to MES, Moviment d’Esquerres participem a la reunió amb els partits a favor del Referèndum
Convocar el referèndum -que ja serà prou complicat- i, sobretot, guanyar-lo. Amb un SÍ a la independència que resulti majoritari, si més no per un 55% pel cap baix. I amb una participació prou important…
Aleshores, podrem continuar construint -molt millor que ara- l’espai socialista i democràtic de la Catalunya del futur.
i MES esdevindrà una fita valuosa en aquest camí…