Close

MES, Moviment d'Esquerres participem en la presentació de la Llei del Referèndum d'Autodeterminació de Catalunya

Avui, Junts pel Sí –on MES, Moviment d’Esquerres en forma part- i la CUP, acompanyat de membres del Govern català, diputats del Congrés, senadors, juristes, membres de Podem i EuiA i col·lectius de la societat civil, han presentat la Proposició de Llei del Referèndum d’Autodeterminació de Catalunya.

És una proposta que ha sorgit del mateix Parlament de Catalunya: “Com a majoria parlamentària, som sobirans perquè ens ha triat el poble; per tant, hem de respondre a la seva demanda, que és la d’exercir el Dret a Decidir”, recorda Magda Casamitjana, diputada de MES al Parlament de Catalunya, present a l’acte de gran transcendència que s’ha celebrat avui.

Magda Casamitjana, diputada de MES al Parlament de Catalunya, present a l’acte de gran transcendència

Una iniciativa parlamentària, doncs, que molts qualifiquen com la més important de la història d’aquest país. “És una llei que supera qualsevol iniciativa partidista ja que dona pas a què tot el poble català s’expressi lliurament a les urnes”, destaca la diputada de MES al Parlament de Catalunya. I afegeix: “Ara tenim l’oportunitat de dir NO a un Estatut retallat i imposat que no ens representa, i dir SÍ a decidir quin país volem.

L’aprovació d’aquesta proposició de llei donarà marc legal al Referèndum i permetrà que el resultat que s’obtingui sigui vinculant. Un resultat que si és un no majoritari, portarà a la conseqüent convocatòria d’unes noves eleccions autonòmiques; però que si és un sí majoritari, permetrà declarar la República Catalana i, posteriorment, s’obrirà un procés participatiu perquè tots els catalans i les catalanes puguin decidir quina és la República que volem com a país –i no sigui un procés exclòs i reservat a uns pocs, com sí es va construir el règim espanyol del 78-.

A més, el text contempla la creació de la Sindicatura Electoral de Catalunya, un organisme que serà precisament l’encarregat de vetllar perquè el Referèndum es porti endavant amb les màximes garanties democràtiques. “Són unes eleccions com sempre i per tant, comptaran amb tots els passos necessaris, des d’un cens electoral fins al vot per correu per les persones que estan a l’estranger, observadors internacionals que avalin el procés electoral, període de campanya electoral, etc”, afirma Casamitjana.

Aquesta llei és el primer pas que garantirà l’èxit d’un procés democràtic, que és el de permetre a tota la ciutadania, tant els del sí com els del no, a expressar-se lliurament a les urnes.

A UN PAS DE CONSTRUIR UN PAÍS NOU AMB I PER LA GENT

One Response to MES, Moviment d’Esquerres participem en la presentació de la Llei del Referèndum d’Autodeterminació de Catalunya

  1. Joan Alcaraz

    Anar de cara a barraca. Confiem que surti bé!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *