Close

MES, Moviment d'Esquerres Tarragona participa a l'acte de presentació de l'AECAT

Electes del Camp de Tarragona omplen el Palau de l’Abat de Poblet en la presentació de l’AECAT

Prop de 200 electes van omplir el passat 5 de maig el Palau de l’Abat del Monestir de Poblet, en l’acte de presentació de l’Assemblea d’Electes de Catalunya (AECAT) al Camp de Tarragona.

L’acte ha volgut mostrar la pluralitat política de l’AECAT i hi han intervingut representants de diferents formacions polítiques que han defensat la necessitat dels càrrecs electes d’organitzar-se per garantir el dret a decidir el futur polític de Catalunya. El representant de MES, Moviment d’Esquerres a Tarragona, Jordi Fortuny, va qualificar l’ocasió de singular: “És una oportunitat per posar de manifest la responsabilitat que tots plegats els que estem ara aquí , i els que no hi són,  tenim sobre el nostre territori”.

Fins ara, un 32,65% dels electes del Camp de Tarragona ja s’han inscrit en aquest registre que només s’utilitzaria en el cas que es decidís que cal constituir l’assemblea. La Conca de Barbera (38%) lidera el nombre d’electes registrats a l’AECAT i el segueixen Baix Camp (36,5%), Tarragonès (28,5%), Alt Camp (24%) i el Priorat (21,6). En l’acte, Neus Lloveras ha animat als electes a ser un altaveu transmissor perquè més càrrecs municipals de la zona s’hi registrin. Actualment en l’àmbit del país 3053 electes (32,65%) s’han registrat i validat.

Com s’ha posat de relleu, Tarragona és una de les zones de Catalunya amb major potencial. Un territori que té un Port, un Aeroport; un sector logístic important; una indústria química capdavantera; amb marques turístiques de rellevància; una agricultura amb denominacions d’origen reconegudes mundialment; història antiga, medieval, moderna i contemporània rellevant; patrimonis mundials de la humanitat, materials i immaterials; i una universitat plenament implantada amb centres de recerca.

“Davant d’això, volem aprofitar per fer una crida per autoimposar-nos impulsar el nostre territori que en definitiva no és altra cosa que impulsar Catalunya. Som cada vegada més el qui tenim clar que per defensar, el nostre territori, ens cal la República Catalana, ens cal un nou estat dins d’Europa”, ha destacat Fortuny durant l’acte de presentació de l’AECAT.

Des de MES, Moviment d’Esquerres pensem que és el moment que aquesta creixent voluntat de sobirania doni el pas definitiu vers la constitució d’un Estat propi amb la presència, sota el nostre prisma ideològic, d’una esquerra catalana potent. Però ara cal que el projecte de la República Catalana es vesteixi des de la pluralitat de forces… i des de la unitat d’objectius.

Electes del Camp de Tarragona durant la presentació de l’AECAT

Presentació de l’acte a l’interior del Palau de l’Abat de Poblet

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *