
MES, Moviment d'Esquerres treballem en defensa de les polítiques socials
Catalunya està immersa en un camí que genera fortes esperances però que no està exempt de riscos. Tenint en compte aquest escenari, des de les eleccions locals de maig de 2015 i de les eleccions catalanes de setembre de 2015, MES Moviment d’Esquerres hem tingut com a eix prioritari: treballar per enfortir les polítiques socials d’aquest país.
En aquest sentit, vam decidir sumar-nos al projecte de Junts pel Sí per caminar cap a una nova Catalunya, assegurant els valors de justícia i d’igualtat que aporta l’esquerra. Estem ancorats en una permanent crisi econòmica i social que afecta molt negativament a la ciutadania de Catalunya. Sortir d’aquesta crisi requereix de reactivar l’economia per generar ocupació i acabar amb la pobresa.
Un any i tres mesos després de la formació de govern, no hem passat per alt les necessitats de la societat catalana. Durant la compareixença del Govern per fer balanç del ple de pobresa i debatre’n els resultats amb la cambra, hem posat de manifest que el nostre projecte de progrés, de vocació majoritària, no és altre que liderar políticament un model de desenvolupament econòmic orientat a minimitzar les desigualtats socials.
Per aconseguir-ho, MES, Moviment d’Esquerres proposem dotar els Serveis Socials de recursos suficients perquè puguin atendre i apoderar les persones, famílies, grups i comunitats més vulnerables amb l’objectiu de potenciar les seves capacitats i recuperin l’autonomia personal i col·lectiva. Especialment, cal que treballem per garantir l’autonomia i la suficiència alimentària de tota la població, assegurar els subministraments bàsics d’aigua, llum i gas a totes les famílies en risc d’exclusió i centrar l’atenció en els infants, el col·lectiu més vulnerable.
Avui estem dedicant tots els nostres esforços per minimitzar les desigualtats econòmiques i socials, una tasca que estem portant endavant de la mà de les entitats civils i del món local. Però encara ens falta molt per fer. Per això, seguirem treballant la resta de la legislatura a favor de polítiques socials que posin punt i final a les desigualtats econòmiques i socials.

2 Responses to MES, Moviment d’Esquerres treballem en defensa de les polítiques socials
Pingback: MEs, Moviment d’Esquerres treballem en defensa de les polítiques socials | MES Cerdanyola
Crec que per més voluntat que el nostre partit posi sobre la taula el tema social no farem rés peque no hi voluntat política. Els únics que poden fer canviar la política social, son els ajuntaments. Però ara tothom està immersos en el referèndum. Però dintre de uns dies començareu a sentir parlar de la Fundació Gent Gran de les Comarques Gironines. Si tot surt com ho estem planejant, començarem a canviar el tema social de la nostra gent gran.
Benet Garriga