Close

MES que una Diada

La Ronda Sant Pere de Barcelona indicava, ja de bon matí, que no seria un dia qualsevol. En un principi no gaire, però ja era significatiu el nombre de samarretes blanques amb un 11 al darrere i amb tot un seguit de noms escrits. I malgrat ser primera hora d’un diumenge, la quantitat de persones i l’actitud que desprenien indicava que en venia una de grossa.

Com sempre, l’acte institucional va venir marcat per la solemnitat. Però el nombre de persones congregades des de bon matí, carregant rams i ornaments de flors i banderes, demostrava que ben poques institucions catalanes es volen perdre una jornada com aquesta. I en aquesta estona no importa el color polític, ni l’afiliació ni els fins, tothom creu en la importància de commemorar aquesta data tan assenyalada per Catalunya. MES, evidentment, tampoc s’ho va voler perdre i diversos representants de la direcció i altres membres del partit, van ser allà per formar part d’aquest homenatge.

I no només a Barcelona. Des de la nit anterior, MES va estar present a la marxa de torxes de Salou i durant tot el diumenge a les ofrenes i actes commemoratius de Tarragona, Sant Adrià de Besòs, Masnou, Anglesola, Sant Boi, Tàrrega i molts altres municipis de tot el territori.

Però a mesura que el dia avançava, la inquietud s’anava estenent arreu. La por de no ser suficients, l’angoixa de donar més excuses als de sempre per repetir que la unió del sobiranisme està trencada, que el “souffle” s’ha desinflat, que en realitat no és tant important… Però una vegada més, la ciutadania respon, i de quina manera.

No sabrem si han estat els esdeveniments recents que han tornat a generar indignació i ganes de sortir al carrer (com les paraules de la fiscal general, del senyor Margallo, del procés contra la presidenta del Parlament, o un llarg etcètera), però ens inclinem a pensar que simplement és la persistència i la constància que demostra de nou el poble català davant d’una voluntat molt clara, que no es desfà per molt que s’intenti deixar que l’apagui el temps.

Els representants i membres de MES a tot el territori van poder constatar a Salt, Lleida, Tarragona, Berga i Barcelona, que els catalans i catalanes tenen molt clar el que volen i per molt temps que passi i moltes traves que els hi posin no hi renunciaran tant fàcilment. Són moltes les persones que, com els membres de MES, han vist que no es pot esperar un camí compartit amb l’estat i les que s’han cansat de veure retallats els seus drets.

Per això, ahir ells i nosaltres van sortir als carrers de les ciutats catalanes, per cridar ben fort que ningú està cansat i que estem #Apunt per una nova etapa.

Gràcies a tots i totes els que ho vau fer possible!

One Response to MES que una Diada

  1. Joan Alcaraz

    En aquest cas, no es tractava de demostrar que sempre som MÉS -que això convindrà, sobretot, a l’hora del referèndum, unilateral o no-, sinó que hi som sempre. Amb la família vam anar a Berga i, una vegada MÉS, vam poder comprovar-ho.

    El que és obvi és que MES ha de comptar cada cop MÉS en les noves perspectives que ara s’obren. Per començar, visibilitzant encara MÉS la seva presència, les seves actuacions i, sobretot, la vertebració d’un nou espai polític que fins fa poc no existia a Catalunya, però que hi ha de ser cada cop MÉS si volem esdevenir el país normal amb Estat propi que somniem…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *