
MES Sant Cugat denuncia irregularitats en el Pla General Metropolità
MES, Moviment d’Esquerres Sant Cugat, juntament amb tots els partits de l’oposició; PSC, IVC-EUiA, CUP i diverses associacions veïnals de Sant Cugat i Valldoreix han presentat un recurs contenciós administratiu per aturar la modificació del PGM. Ciutadans, PP i ERC no han signat la denuncia però hi han mostrat el seu suport.
La modificació del PGM la va dur a terme el govern de CDC l’any 2014 amb l’objectiu de reduir l’impacte econòmic de les expropiacions de zones verdes a Valldoreix i protegir Can Montmany i Can Busquets per incorporar-los a Collserola.
Joan Gaya, portaveu de Veïns i Veïnes Progressistes de Valldoreix ha explicat que l’objectiu de la modificació era en un inici positiu perquè pretenia estalviar diners públics en la compensació per expropiació de zones verdes, però opina que la manera com s’ha dut a terme no és la correcta perquè hi ha “indicis d’un mal ús dels diners”.
Els denunciants consideren que l’Ajuntament ha pagat presumptament i de forma “dubtosament legal” 7,5 milions d’euros de més amb els quals ha beneficiat a dos propietaris en concret i creuen que això pot suposar delicte de prevaricació.
Com que la Generalitat és qui valida en última instancia la modificació urbanística, la demanda s’ha interposat contra el govern català, però els demandants consideren que ha estat actuació directa de l’Ajuntament i l’EMD.
Podeu llegir més informació a:
