
MES Sant Feliu de Guíxols aposta per un Ajuntament més responsable
Presenta, juntament amb les CUP i Guíxols des del Carrer una proposició per l’aprovació d’un protocol per la inclusió de clàusules socials en les contractacions de l’Ajuntament.
MES, Moviment d’Esquerres de Sant Feliu de Guíxols presenta al Ple Municipal una moció perquè aquelles empreses i altres organitzacions que es presentin a concursos per prestar serveis municipals, incloguin mesures socials i ambientals en les seves propostes.
El text, que es presenta conjuntament amb les CUP i el grup Guíxols des del Carrer, es basa en el fet que els ajuntaments són uns dels principals agents generadors d’ocupació i consumidors amb una alta influència sobre els mercats. Per això, consideren que la contractació pública ha de ser un instrument per promoure el progrés social i ha d’apostar per conductes responsables amb l’economia social i el medi ambient.
La proposta que es presentarà contempla introduir noves clàusules en l’activitat contractual de l’ajuntament que no només incloguin el benefici o l’estalvi econòmic, sinó que també tinguin en compte altres beneficis pel municipi i els seus ciutadans com: la inserció de persones en risc d’exclusió social, l’estabilitat laboral dels treballadors, la igualtat efectiva entre homes i dones, el respecte pel medi ambient i la seguretat i salut laboral, entre altres. Alhora, també planteja reservar certs contractes a favor de centres especials d’inserció o d’entitats de treball protegit que treballin amb persones vulnerables.
Finalment, el text també proposa la creació d’una Taula de Contractació Responsable que estarà formada per un representant de cada una de les forces polítiques de l’ajuntament així com per representants del tercer sector. S’encarregarà de valorar si les contractacions realitzades es fan seguint el protocol acordat.
