
MES Sant Feliu de Guíxols critica la retirada de l'exposició "Curar-se en Salut" del Museu d'Història
L’alcalde de Sant Feliu de Guíxols ha retirat l’exposició titulada “Curar-se en salut” del Museu d’Història i no ha donat cap explicació dels motius pels quals ha pres aquesta decisió.
MES, Moviment d’Esquerres Sant Feliu denuncia que la gestió s’ha fet sense tenir en compte les indicacions dels tècnics que la gestionaven i sense fer explícites les normes per escrit tal i com s’havia sol·licitat.
Els professionals de l’Ajuntament han manifestat públicament el seu malestar per aquesta decisió. Concretament, un dels tècnics del museu ha publicat a través de les xarxes socials: “Ara suposo que entendreu millor el post sobre la gestió del patrimoni cultural que vaig fer citant a Josep Pla. Us demano que ho feu saber”.
L’exposició, a més, opta a un premi que s’ha de resoldre el dia 14 d’aquest mes i ha sol·licitat una subvenció de fons FEDER Europeus que tampoc no ha estat notificada.
MES Sant Feliu considera que aquesta decisió té el seu origen en la decisió, també per part del govern municipal, de renunciar al projecte Thyssen a al fàbrica Serra Vicens i al seu torn tot el que té a veure amb el projecte d’anella cultural al voltant del Monestir. Un decisió que recriminen que consideren que s’ha pres sense cap mena de consens ni comunicació al ple municipal.
Segons MES, el complex cultual del Monestir ja no és una prioritat del govern de la ciutat i ja no es treballa perquè esdevingui una realitat. També es veu la manca d’ambició amb la qual s’ha redefinit el projecte com un “enorme error” que tindrà conseqüències en la manca de projecte conjunt i de futur.
Finalment, MES denuncia que aquesta actitud del govern municipal és el reflex d’una “deriva autoritària” que s’ha pogut anar constatant en els darrers mesos. Recorda que al ple del mes d’abril l’alcalde Motas va actuar amb una gran manca de respecte cap a una regidora de CiU amb expressions com “a vostè el que li convé és xarop de bastó” i que “sembla que això és el que a vostè li agrada”. També, amb casos com en l’últim ple a on l’alcalde no va dubtar a amenaçar de desallotjar la sala de plens davant les mostres de reprovació dels assistents afegint que “es quedaria tan ample” si ho havia de fer.
