
MES Sant Feliu de Guíxols: El Via Crucis dels autocaravanistes
En un post al nostre Facebook, Moviment d’Esquerres Sant Feliu de Guíxols, del dia 13 d’abril d’enguany fèiem notar que les reorganitzacions dels espais públics que estava fent el nou equip de govern no anirien gaire bé. Tancar un pàrquing d’autocaravanes per reconvertir-lo en pàrquing de turismes, i obrir-ne un altre a la zona de la benzinera BP no ens semblava una bona idea, però com que l’estiu encara quedava una mica lluny vam pensar que tindrien temps de reflexionar i adonar-se que aquesta reorganització no era bona.
Doncs no, com ja ens té acostumat aquest equip no s’han mogut ni una mica del seu posicionament inicial, encara que la realitat els colpegi la cara.
Si anem a comprovar quina és l’ocupació del nou pàrquing veurem que, amb prou feines, hi ha mitja dotzena d’autocaravanes en ple mes de juliol, mentre que, a la part baixa de la ciutat, un cop omplert el pàrquing, les autocaravanes només volten per poder aparcar en algun lloc i com que no en troben marxen cap algun municipi veí. Ja hi ha hagut alguna queixa d’usuaris a través del Facebook de l’alcalde.
Com qualsevol visitant, els usuaris de les autocaravanes volen anar al centre de la ciutat, a comprar al mercat o passejar pels carrers del centre comercial o simplement visitar el monestir o el salvament… Com vol que facin això si han d’aparcar les caravanes a l’entrada de la ciutat i anar a peu o en bicicleta carretera de Girona avall i després tornar a pujar? L’orografia de Sant Feliu no és precisament amable!
Som un municipi que ens ventem de tenir la qualificació de turisme familiar, llavors com és possible que posem traves a aquelles famílies que venen amb una autocaravana? Com volen que els nens pugin el Tourmalet de la carretera de Girona amb la calor que fa!
Estem d’acord que la zona de Vilartagues necessita equipaments i inversions per millorar tot el barri però pensem que les que estan fent poca cosa els aportarà. No és qüestió d’anar posant inversions en una zona sense solta ni volta per poder dir que s’han fet, es tracta a d’invertir cada zona en el que necessita realment.
I de què serveix posar un pàrquing d’autocaravanes en un secarral allunyat del centre i de la platja, el nostre major atractiu? Ja els diem que no serveix de res. Ni pels usuaris que marxen cap un altre lloc, ni per Vilartagues, ja que no van comprar a les botigues, ho fan als supermercats, ni per la resta de la ciutat que veu com es van perdent estades per una mala gestió.
Moviment d’Esquerres (MES) Sant Feliu de Guíxols.
