Close

MES Sant Feliu: "Història pressupostària d'un any de govern"

El primer que va fer el govern el mes de juny de l’any passat en el camp de les finances va ser anul·lar el pressupost 2015 que havia trobat aprovat. Ho va fer estimant una esmena a la totalitat presentada en el seu dia pel sindicat Comissions Obreres (CCOO). Es va argumentar en aquells moments la importància de “la pau social” i que aquesta mesura era el primer pas per fomentar-la.

Els resultats un any més tard són evidents. Els sindicats a Sant Feliu de Guíxols estan més enfrontats que mai amb el govern de la ciutat. Els episodis s’han anat succeint i públicament. Les queixes de manca de comunicació amb el govern són diàries. Concretament el darrer que sabem del sindicat CCOO és que ha presentat una querella criminal contra la mesura del govern després que la grua els cotxes de la barana de mar la setmana en què es va emetre el programa “Divendres” de TV3. L’objectiu d’aconseguir la “pau social” ha quedat molt lluny d’assolir-se i, justament, la “relació social” a l’Ajuntament és la pitjor que es coneix en molt de temps.

Tot plegat va comportar deixar la ciutat sense pressupost durant 4 mesos fins que el mes de setembre de 2015 el govern va tornar a presentar una “nova” proposta de pressupost sense tocar ni una sola coma d’aquell que havia decidit anul·lar. Un tràmit, un punt vergonyós i un punt còmic.
I encara més vergonyós fou la presentació del pressupost per l’any 2016. Un pressupost que, tal com vam denunciar, atenia únicament a la necessitat de pagar les tres dedicacions exclusives que acabava d’adjudicar-se d’amagatotis el govern. Tant és així que en el darrer ple, quan se’ls hi va recordar aquest fet, el govern va defensar-se argumentant que (malgrat tot) no havien arribat a temps per poder cobrar puntualment la nòmina del mes de gener (com si no ho haguessin intentat).

Finalment el govern ha rebut els resultats pressupostaris del 2015 a on es descriu que la ciutat té comptabilitzat un superàvit de més de sis milions d’euros (+6.000.000 €). A tot això la Generalitat ha tranquil·litzat a tots els Ajuntaments que com el nostre van avançar les inversions dels Plans de Barri i podem afirmar que a aquesta quantitat encara hi podrem afegir més d’un milió d’euros de suplement (+1.000.000 €). Això ha permès al govern en el darrer ple ordinari injectar més d’un milió i mig d’euros a les previsions inicials de despeses (+1.500.000 €).

Davant d’això en el ple de la setmana passada el mateix regidor d’Hisenda va reconèixer – certament ho havia fet altres vegades amb un bon estil que agraïm– que l’herència rebuda era envejable. Mentre ho deia el Sr. Portaveu Saballs i el Sr. Alcalde es retorçaven en el seu seient pensant en totes les vegades que – amb el seu propi estil – havien justament dit el contrari davant de veïns, proveïdors, entitats i altres institucions.

I és que la nefasta gestió del pressupost durant aquest any ha tingut importants efectes. Juntament amb el retard en totes les inversions i hem d’afegir el que s’han produït amb infinitat de compromisos. Amb la modificació pressupostaria del darrer ple ordinari es pot haver posat ordre a tot el desgavell provocat. Així ho esperem. També esperem que s’hagi acabat l’etapa de les excuses de mal pagador (mai millor dit) de Tots per Sant Feliu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *