
MES Santa Coloma de Farners: Parlem de governança?
Després d’un llarg hivern i d’uns dies molt durs per a tots els colomencs i colomenques, sembla que venen canvis. Si heu llegit el Ressò del mes de març, us adonareu que els dos partits majoritaris del nostre consistori comencen a treure les dents. Uns, posant-se medalles que creiem no els pertoquen, afirmen que els resultats de les votacions del 14F reforcen l’actitud de l’alcaldessa de no voler cedir l’alcaldia. No tenen res a veure les votacions al Parlament de Catalunya amb unes eleccions municipals. Els altres, desmentint rumors i falses acusacions que fan córrer els seus socis de govern. Un cop més, decebedor escenari que evidencia l’esterilitat d’un govern que, amb més majoria i regidories que mai, queda ben lluny d’una bona governança.
Parlen d’estar treballant per a tots nosaltres i no només per a un sector del municipi. Què s’ha fet per al poble en aquests gairebé dos anys? És fàcil atribuir-se projectes acabats durant la legislatura però que van ser iniciats fa temps per altres equips de govern. La població tenim la sensació que tenim un Ajuntament aturat.
De Santa Coloma de Farners, es diu sovint que és un poble dormitori. Bé, sembla que l’equip de Govern també sigui un “govern dormitori”. Un parell d’exemples:
1. Què ha programat el consistori per a la celebració del Dia de la Dona? Per la informació que tenim, els actes de què hem pogut gaudir han estat organitzats pel col·lectiu feminista Les Ortigues o per algun partit per la seva banda. Iniciatives que, des de MES Moviment d’Esquerres, volem aplaudir i felicitar. Gràcies a tots els col·lectius que ens recordeu per què cada dia tots hem de ser feministes, per què cada dia ha de ser 8M, per què cal canviar el món i enderrocar els règims masclistes, per què és necessari visibilitzar les greus discriminacions que encara s’exerceixen sobre les dones i per recordar-nos a totes i a tots que encara hi ha molt camí per recórrer per assolir una igualtat efectiva de dones i homes. Necessitem educar des del feminisme, de la mateixa manera que també és imprescindible governar des del feminisme. El canvi passa per tots els estaments de la nostra societat i, un cop més, l’actual equip de govern no sembla estar a l’alçada de les circumstàncies, malgrat tenir la primera alcaldessa de la nostra història.
2. Què passarà amb La Piscina? Des del 7 de gener, les instal·lacions romanen tancades i de moment no coneixem la data de reobertura. El motiu? Segons un comunicat oficial publicat a les xarxes socials, la causa és una inviabilitat econòmica provocada per una davallada constant i creixent d’ingressos que no permet oferir un servei de qualitat per als usuaris de la tan anhelada piscina. Cert és que els moments no ajuden, però això no justifica la pèssima gestió en comunicació de la gestora. Des d’aquí, volem demanar un exercici de transparència per ambdues parts i emplacem l’Ajuntament i l’empresa concessionària del servei a explicar-nos quina és la realitat de la piscina i el seu futur.
Article de MES Santa Coloma de Farners publicat a la secció “Tribuna Oberta” de la revista Ressò de Santa Coloma de Farners.
Moviment d’Esquerres Santa Coloma de Farners
