Close

MES Santa Coloma de Farners: Recollir els fruits

Article de MES Santa Coloma de Farners publicat a la secció “Tribuna Oberta” de la revista Ressò de Santa Coloma de Farners.

 

Tots sabem, i hem criticat pilons de vegades, que l’administració és lenta; que, una vegada s’ha planificat, revisat, consensuat i aprovat, un projecte triga temps a executar-se. Per més ben estructurat i necessari que sigui, sovint surten entrebancs imprevisibles que fan que l’execució es retardi.

D’aquí que ens alegrem moltíssim que, per fi, es construeixi el centre d’Educació Especial que tant s’esperava a la comarca de la Selva. Un centre reivindicat des de fa molt temps: El Consistori l’ha reclamat amb insistència, sense escatimar esforços, ja des del temps de l’alcalde Antoni Solà i, més tard, amb la continuïtat persistent i convençuda de l’alcalde Joan Martí. Tal com explica l’alcaldessa Susagna Riera en l’entrevista publicada en el Ressò passat: «La comunitat educativa i tota la comarca en sortirà beneficiada amb els serveis que hi podran establir». Amb aquest projecte es descongestionarà el centre de Blanes amb els beneficis que això comportarà per als alumnes que hi assistiran i per a les famílies. Cada època d’inscripció era un drama constatar que no hi havia suficients places escolars properes al domicili per portar els seus fills o filles. Patiment del qual l’administració i l’Ajuntament n’eren conscients. D’aquí la satisfacció que ara sigui una realitat la construcció d’aquest equipament educatiu tan necessari. «Per collir s’ha de sembrar» diu el refranyer popular», i en aquest cas, com en tants d’altres, mai més ben dit.

Ens plau, també, que aquest 2021 s’hagi declarat l’Any Beulas en commemoració del centenari del naixement, a Sta. Coloma de Farners, d’aquest cotitzat i admirat pintor paisatgístic.

Per contra, ens disgusta que s’ajorni, una vegada més, la posada en marxa del porta a porta. Ara que tenim un govern municipal amb àmplia majoria, seria el moment de posar en marxa aquest sistema de recollida, en benefici del reciclatge, el medi ambient i la netedat de la població.

MES, Moviment d’Esquerres, seguint amb els refranys, estem convençuts que «qui sembra, cull»; per això celebrem moltíssim que en les eleccions del 14F l’independentisme hagi guanyat en vots i en escons. Felicitem a ERC, JUNTS i CUP pels resultats electorals obtinguts. Ara toca arribar a acords i no deixar passar aquesta oportunitat que ha sortit de les urnes.

Creiem que només podem avançar si treballem coordinadament i amb fermesa per a un objectiu comú: El de millorar la vida de les persones. Caldrà un exercici de generositat que posi en valor els punts de confluència i situï el país per damunt de les sigles. Amb un programa de govern sòlid que gestioni el dia a dia amb criteris progressistes per aixecar-nos de la crisi econòmica, sanitària i social que patim.

Continuem amb l’energia de l’1 d’Octubre. Anem sembrant aquesta llavor i treballant sense defallir en el propòsit de construir un estat lliure, sobirà, solidari, equitatiu, just i feminista. Tard o d’hora en podrem recollir els fruits i farem realitat la República catalana que volem.

 

Moviment d’Esquerres Santa Coloma de Farners

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *