
MES Terrassa a favor de declarar Sant Joan festa nacional dels Països Catalans
Es tracta d’una iniciativa d’Òmnium Cultural i que compta amb el suport de CUP, CDC, ERC-MES i PSC. L’objectiu és impulsar un acord de la junta de portaveus en què es pretén reconèixer una tradició popular arrelada als territoris de parla catalana. Òmnium ja ha aconseguit el suport de 258 consistoris de tot el territori dels Països Catalans.
La proposta presentada conté els següents punts:
Primer. Donar suport a la iniciativa de reconèixer oficialment la Festa de Sant Joan com a Festa Nacional dels Països Catalans.
Segon. D’una banda, demanar als governs dels respectius territoris de parla catalana que prenguin en consideració la iniciativa de declarar la Festa de Sant Joan la Festa Nacional dels Països Catalans, ja que és una tradició popular arrelada en una de les tradicions més antigues d’aquests territoris. I de l’altra, demanar-los que emprenguin les accions necessàries per fer-la efectiva.
Tercer. Impulsar, facilitar i fer difusió de la festa de rebuda de la Flama del Canigó a la nostra localitat.
Quart. Fer arribar aquest acord a Òmnium Cultural
