
MES Terrassa reivindica la necessitat de celebrar el Referèndum català
Al llarg d’aquestes setmanes, l’alcalde de Terrassa Jordi Ballart ha afirmat públicament en una piulada de Twitter que ell “no és ningú per prohibir el dret de vot”. Trencava així, de forma aparent, les indicacions del PSC, partit al qual pertany i el qual fins a dia d’avui es manté en la negativa de permetre la celebració d’un Referèndum que determini el futur de Catalunya.
Ara bé, MES Terrassa considerem aparent ja que després de la piulada, Ballart s’escuda en un informe que demanarà al Secretari de l’Ajuntament de Terrassa per si ha de facilitar o no la celebració del Referèndum a Terrassa. Però els ciutadans votem un Alcalde i no pas un Secretari, i en aquest moment transcendent li demanem a l’Alcalde que assumeixi la seva responsabilitat i n’estigui a l’altura.
Històricament, els socialistes catalans hem defensat la llibertat i la justícia tant de les persones com dels pobles. De fet, en els pactes i programes de la transició sempre hem defensat el dret de l’autodeterminació. Efectivament, fa 40 anys, en el Pacte d’Abril per a la unitat socialista a Catalunya es va acordar donar suport a una sèrie de principis coincidents, el cinquè dels quals deia textualment: “El reconeixement del dret d’autodeterminació a les nacionalitats i pobles de l’Estat espanyol”. Aquest protocol d’unitat va ser també ratificat pel Consell federal del PSOE per unanimitat.
En canvi, tant el PSC com el PSOE segueixen sense defendre un dret tant fonamental com el de votar i decidir. Com va quedar palès en el mateix Congrés del PSOE d’aquest cap de setmana, encara queda lluny d’aquest principi. No n’hi ha prou en dir que Espanya és un estat plurinacional si no se’n deriva la conseqüència que Catalunya és per tant un subjecte polític amb dret a decidir.
Des de MES Terrassa, que volem el màxim de Llibertat per Catalunya i un tracte Just, d’igual a igual amb tots els pobles, treballarem per assegurar que el dret a decidir es compleixi i que totes les terrassenques i terrassencs puguin acudir a les urnes i votar SÍ a construir un Estat Català en forma de República.

One Response to MES Terrassa reivindica la necessitat de celebrar el Referèndum català
Malgrat tot, jo -també com a terrassenc- trobo que és meritòria l’actitud de l’alcalde Ballart. Veurem si té prou valentia política per a ser conseqüent, com a demòcrata, fins al final. Molta altra gent del seu partit, inclosos els principals dirigents, ja han tirat la tovallola i demostren un sentit de la democràcia dubtós, com a mínim… La qual cosa entra en gran contradicció amb els valors dels socialisme democràtic, històrics i actuals.