
MEScat, Junts i Demòcrates presenten la llista de país per al 23J
Ja n’hi ha prou. Així de contundent és el lema de la campanya de la coalició formada per Moviment d’Esquerres de Catalunya, Junts per Catalunya i Demòcrates per a les eleccions generals del 23J. La cap de llista al Congrés, Miriam Nogueras, ha destacat en la roda de premsa de presentació que és una campanya decidida, molt clara i absolutament pensada. Tant Josep Serra, coordinador general de MEScat, com Antoni Castellà, fundador de Demòcrates, han subratllat la necessitat de fer un front comú i transversal que enllaça amb els principis del Junts pel Sí del 2015: “Ens presentem plegats perquè pensem que és cabdal assolir la unitat estratègica de les forces independentistes per confrontar-nos d’una manera eficaç a l’unionisme del 155 i assolir una solució política del conflicte basada en l’amnistia i el respecte al dret d’autodeterminació que el poble català va exercir l’1 d’octubre del 2017”.
“Moviment d’Esquerres de Catalunya forma part d’aquesta coalició perquè, com si fos una barca, remem junts en la mateixa direcció i ens cal rems a dreta i esquerra. Per això hi som. Tornem a compartir aquest projecte transversal per assolir la llibertat del nostre país”. Josep Serra ha explicat que MEScat fa política perquè creu fermament que el bé comú s’ha de gestionar amb l’objectiu inalienable i indefugible de millorar el benestar de les persones i per garantir a tothom els drets de ciutadania i uns serveis bàsics de qualitat: “Com a gent d’esquerres, volem la igualtat; i com a demòcrates, la llibertat. Per aquestes raons desitgem la independència del nostre país”, ha reblat Serra, que ha continuat afirmant que “necessitem les infraestructures i el finançament necessaris per garantir que ningú quedi al marge, que totes les fragilitats siguin ateses i cuidades, tant dels que hem nascut aquí com dels que han vingut per trobar-hi l’oportunitat d’un futur millor per a ells i els seus fills i filles”.
Els tres partits coincideixen en l’objectiu d’aquesta candidatura de país: “Podem anar plegats perquè compartim els objectius de llibertat i justícia. I lluitarem contra la repressió que encara ens assetja amb exilis, multes, espionatges massius, difamacions i guerra bruta”.
Antoni Castellà, cap de llista per al Senat, ha exposat els punts en comú dels partits que conformen la coalició: “Tots tres vam néixer després del 2015, prioritzem el país per sobre del partit i tenim la convicció que els partits són instruments per assolir el benestar de la gent. Aquest principi ens ha portat a no competir entre nosaltres”. Castellà també ha explicat els dos punts que han possibilitat la coalició: escoltar i atendre la demanda d’unitat independentista que reclama la ciutadania i demostrar que una part de la població catalana diu prou: “Si Espanya no ens respecta, forçarem el bloqueig institucional”.
La campanya Ja n’hi ha prou. Tens l’oportunitat de canviar-ho tot aprofitarà la intel·ligència artificial
Josep Lluís Cleries, responsable de campanya, ha reivindicat el lema «ja n’hi ha prou» com un crit de lluita democràtica: «vol representar la força i tota la convicció que ens mou: Per Catalunya. Per al benestar de la ciutadania, per la llengua i la cultura, pels drets i llibertats, per desbloquejar el conflicte polític, per la independència». Cleries ha explicat que, per primera vegada, la campanya incorpora elements d’intel·ligència artificial que permetran respondre qualsevol consulta sobre el programa i proposarà una sèrie de «vídeos de personatges ficticis però clarament identificables amb missatges de denúncia”.
Això va de la dicotomia O Espanya o Catalunya
Miriam Nogueras ha autoanomenat la coalició com la formació que fa nosa: «farem nosa perquè nosaltres parlem clar: “Cap vot nostre no anirà a ningú que ens humilia, que ens espia, que menysté la nostra llengua, que ens empobreix. No rebrà cap vot nostre qui no defensi els drets dels ciutadans i treballadors de Catalunya. Aquestes eleccions no van de dreta o d’esquerra, van de Catalunya o Espanya”.
Calçant espardenyes catalanes i emprant un llenguatge planer i contundent, Nogueras ha llistat alguns dels ja n’hi ha prou que cridarà durant la campanya electoral:
- Ja n’hi ha prou que des de Madrid ens diguin com, quan i què ha de fer Catalunya
- Ja n’hi ha prou de l’espoli fiscal. Cada any van a Madrid 20.000 milions d’euros que no tornen. Això són 2700€ per persona. Volem dividir on i quan ens gastem els nostres diners.
- Ja n’hi ha prou de pagar impostos d’un país de primera per ser un país de segona. L’esforç fiscal de Catalunya és un 53% superior al de la resta de països de la UE.
- Ja n’hi ha prou de prendre’ns el pèl amb Rodalies.
Nogueras ha acabat la presentació de la campanya amb una constatació: «Cap govern d’Espanya ha fet res ni ha defensat mai Catalunya. Nosaltres venim a defensar Catalunya».
Moviment d’Esquerres de Catalunya
