
Moviment d'Esquerres, als actes de la Diada 2022
Amb el convenciment que hem de reblar l’esforç per continuar defensant els nostres drets socials i nacionals, Moviment d’Esquerres va participar un any més als actes de commemoració de la Diada Nacional de Catalunya.
Vigília de la Diada: Marxes de Torxes
Cada any es multiplica el nombre de municipis que organitzen marxes de torxes per la independència la nit abans de l’Onze de Setembre.
Enguany, representants de Moviment d’Esquerres han participat en les marxes de torxes de Cervelló, Esplugues de Llobregat, Girona, Mollet del Vallès, Sant Joan de Vilatorrada i Santa Coloma de Farners.
Onze de Setembre, Diada Nacional de Catalunya
Ofrenes florals i actes institucionals
Una delegació de Moviment d’Esquerres encapçalada per la coordinadora general adjunta, Teresa Garcia i Recasens, i el coordinador de la territorial de Barcelona, Miquel Alonso, va fer ben d’hora al matí la tradicional ofrena floral al monument a Rafael Casanova. També hi van participar Joan Carles Robert, secretari de Moviment d’Esquerres; Santi Asensio, coordinador de la territorial del Barcelonès Occidental; i Pere Garcia, coordinador municipal.
Una mica abans, el coordinador general de Moviment d’Esquerres, Josep Serra, acompanyat pel diputat i regidor de Sant Feliu de Guíxols, Pere Albó i els membres de la territorial de Sant Feliu de Guíxols, havien dipositat l’ofrena floral a la tomba del President Irla, al cementiri de la ciutat ganxona.
A Sant Boi, el regidor de Castelldefels Ramon Morera participava a l’acte institucional i ofrena floral a la tomba de Rafael Casanova.
Els membres de la territorial de Sant Adrià de Besòs, encapçalats per Joaquim Miquel, Marta Sala, Loli Ocaña i la regidora Isabel Marcuello, van fer doblet: després de l’ofrena floral al monument a Francesc Macià ubicat a la Placeta Macià, van fer cap al monument President Lluís Companys, on també van dipositar un ram de flors.
A Castelldefels, una representació de Moviment d’Esquerres va fer l’ofrena floral al Monument a la Senyera. Hi van participar, entre altres, Pep Ribes, Maria Josep Udina i Pere Ramon Agulló, membres de la secció local de Castelldefels.
A la tarda, la plaça Major de Sant Joan de Vilatorrada va acollir l’acte institucional de la Diada Nacional de Catalunya, al qual va assistir Iban Hortal, regidor del municipi. Després de la lectura del Manifest de l’AMC, hi va haver un concert i coca amb xocolatada final.
Concentracions, mobilitzacions i activitats reivindicatives
A Barcelona, Moviment d’Esquerres va respondre a la invitació d’Òmnium Cultural per assistir a l’acte polític “Fem un país lliure”, en el marc de la Festa de la Llibertat celebrada al Passeig Lluís Companys. Al vespre, representants del partit també van poder gaudir dels concerts programats i saludar els responsables d’Òmnium.
I perquè Moviment d’Esquerres creu que, ara més que mai, la reivindicació dels drets nacionals s’ha de sentir amb més força, afiliats i amics de tot arreu va ajudar a omplir el Paral·lel i el Passeig Colom en la gran manifestació convocada per l’ANC.
Els membres de la territorial de Comarques Gironines van participar al matí en la concentració “L’Onze a les Dotze” convocada per Girona Vota.
A Sant Feliu de Guíxols, els membres de la secció local van fer el ja tradicional esmorzar de Moviment d’Esquerres, just abans de la lectura del Manifest.
En conclusió, l’Onze de Setembre de 2022 ha estat una Diada reivindicativa, festiva i il·lusionant, on hem pogut copsar la força de la gent, que no ha renunciat ni un centímetre en el propòsit d’assolir la independència. Cal treballar molt per recosir el llençol de les confiances. Moviment d’Esquerres entoma el repte.
Galeria d’imatges


















