
Moviment d'Esquerres aprova un pacte electoral amb JUNTS per concórrer conjuntament a les eleccions del 14F al Parlament de Catalunya
Moviment d’Esquerres aposta per la transversalitat de Junts amb l’objectiu de fer efectiva la República catalana
L’assemblea general de Moviment d’Esquerres ha aprovat, el 30 de desembre de 2020, concórrer a les eleccions al Parlament de Catalunya amb la formació Junts. L’assemblea ha avalat l’acord pres per la Coordinadora Nacional, que posa en valor la voluntat transversal de Junts per aglutinar el màxim de forces independentistes i el seu compromís de garantir i respectar els principis socialistes de Moviment d’Esquerres.
L’assemblea és la culminació d’una sèrie de reunions territorials que s’han anat realitzant durant els darrers mesos, i en les quals s’ha debatut els processos de negociació portats a terme amb diferents actors polítics i socials. Durant tot aquest període, el debat ha estat intens i plural en diferents espais, també en aquesta darrera assemblea.
Un dels principis de Moviment d’Esquerres és establir ponts entre les forces independentistes i sobiranistes per treballar conjuntament per assolir la República catalana i construir un país lliure, sobirà, solidari, equitatiu i just. Amb l’acceptació d’aquest pacte electoral, Moviment d’Esquerres, que havia format part de la llista de Junts pel Sí el 2015, es referma en la seva vocació de sumar-se a una candidatura d’unitat independentista.
L’assemblea també ha aprovat la gestió de la Coordinadora Nacional i ha donat llum verda a a les candidatures de Pere Albó i Jordi Serra, que formaran part de les llistes de Junts per Girona i Barcelona, respectivament.
Pere Albó és exalcalde de Sant Feliu de Guíxols i, actualment, portaveu de Moviment d’Esquerres a l’ajuntament del municipi. Jordi Serra, exalcalde de Sitges, fou cap de gabinet del MHP Pasqual Maragall.
Moviment d’Esquerres
31 de desembre de 2020
