
Moviment d'Esquerres celebra el caire festiu, reivindicatiu i massiu de la Diada
- La presidenta de la formació, Magda Casamitjana, ha felicitat per l’organització de la Via Lliure als presidents de l’ANC i Òmnium
Moviment d’Esquerres celebra la festivitat i normalitat amb la que s’ha viscut la Diada Nacional de Catalunya d’aquest 2015 i recalca el caire reivindicatiu que ha tingut la Via Lliure celebrada aquesta tarda. Una delegació important del partit, formada per alcaldes, regidors i militants, la pràctica totalitat de la direcció (amb, entre d’altres, Pere Almeda, coordinador d’acció política; Manel Monllao, responsable de territori; i Jordi Angusto, coordinador de política internacional) i l’eurodiputat Ernest Maragall s’ha aplegat al Tram 10 de la Meridiana per ser partícips de la manifestació. La presidenta de MES i candidata Magda Casamitjana i Marina Geli, han estat a la capçalera. Precisament, un cop finalitzada la marxa reivindicativa, ambdues han felicitat personalment als presidents de l’ANC i Òmnium, Jordi Sánchez i Quim Torra, per l’organització de l’acte.
Casamitjana també ha valorat molt positivament “la massiva participació a la manifestació per part de les catalanes i catalans” que “si be sempre diem que la xifra no és important, fer sortir al carrer més d’un milió i mig de persones per defensar el dret a la llibertat és un fet molt important”. Des de Moviment d’Esquerres, també es valora molt positivament el caràcter pacífic de la Via Lliure, un fet segons Casamitjana, que “demostra la forma de fer i de ser de les catalanes i els catalans, impulsors durant molts anys d’una reforma de l’Estat espanyol amb l’objectiu de buscar un encaix que ara és inviable”.
Per la seva banda, Ernest Maragall, a través del seu compte de Twitter ha fet un recorregut per les darreres grans fites del procés afirmant “2012: Nou Estat d’Europa; 2013: la Via Catalana; 2014: la gran V i 2015: la Via Lliure. Avui guanyarem definitivament el dret a la llibertat”
