Close

Moviment d'Esquerres demanem la llibertat de TOTS els presos polítics

COMUNICAT DE MOVIMENT D’ESQUERRES DAVANT LA DECISIÓ DEL TRIBUNAL SUPREM

Després de 49 dies de presó dels Jordis i de 32 dies per part dels membres del Govern català, avui hem conegut la notícia de què Raül  Romeva, Dolors Bassa, Carles Mundó, Meritxell Borràs, Josep Rull i Jordi Turull podran tornar a casa. En canvi, Oriol Junqueras, Jordi Forn i els presidents de l’entitat sobiranistes Jordi Sánchez i Jordi Cuixart hauran de seguir privats de la seva llibertat.

Davant aquesta decisió del jutge, Moviment d’Esquerres volem expressar la nostra enèrgica condemna. En contra d’allò que ens volen fer creure els partits constitucionalistes, aquesta decisió corrobora i aprofundeix en l’anormalitat d’aquesta convocatòria electoral.

El bloc del 155 ens parla de garanties, però les candidatures sobiranistes seguim encara amb els nostres candidats a la presó –sense deixar possibilitat alguna de què la resta del Govern legítim, avui a l’exili, pugui tornar i tenir un judici neutre i imparcial– i, per tant, no podem fer campanya com sempre.

Els jutges i el bloc del 155 estan provocant que una campanya que hauria d’anar d’arguments i raons es converteixi en una defensa de la democràcia per sobre de la imposició i la repressió.

Per això, avui, més que mai, reiterem que la primera prioritat de MES si el bloc sobiranista guanya les eleccions, com a integrants de la candidatura ERC-CatSí, serà exigir la #LlibertatPresosPolítics.

Donem la benvinguda a tots aquells que han estat alliberats i el màxim escalf a les famílies dels Jordis, de l’Oriol i d’en Joaquim. No ens rendirem, seguirem lluitant per alliberar els nostres representants i recuperar les nostres institucions.  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *