
Moviment d'Esquerres denuncia les primeres accions de l'Estat contra les institucions catalanes i dels seus treballadors
En els darrers dies, representants polítics del món local, mitjans de comunicació, entitats, formacions polítiques i associacions catalanes han patit les primeres repressions d’un Estat immobilista, que no sap donar resposta als ciutadans de Catalunya i que utilitza l’aparell judicial i policial de l’estat per silenciar el desig de tot un poble, que no és altre que el d’exercir el seu dret a decidir. Avui, en un darrer intent de persecució, s’ha començat a atacar les institucions catalanes.

Concentració davant la conselleria d’Economia
Davant de l’assalt de les forces de l’Estat a diversos departaments del Govern de la Generalitat de Catalunya, els Socialistes pel Sí manifestem:
- Denunciem de la forma més enèrgica la persecució de càrrecs públics i la seva judicialització com a forma il·legítima de combatre als adversaris polítics.
- Hem arribat a aquesta situació per culpa d’un Govern espanyol de tics autoritaris que avui ja ha creuat totes les línies vermelles: en contra de la legalitat vigent i de l’Estat de dret, estan instaurant l’estat d’excepció per la porta del darrera i estan intentant liquidar l’autonomia de Catalunya.
- En aquest context, ara més que mai, els drets nacionals de Catalunya són tan sols un argument més per a la mobilització ciutadana: això va de democràcia i de la defensa dels drets fonamentals i de les llibertats públiques. Especialment a Catalunya però també a la resta de l’Estat -amb la prohibició d’actes a Madrid i a Vitoria, que volien reclamar el respecte a la democràcia-.
- Per això, MES, Moviment d’Esquerres, amb la resta de persones i formacions que formen part de la campanya de Socialistes pel Sí, pensem que la millor manera d’enfrontar-se a aquest neoautoritarisme del Govern del PP i dels aparells de l’Estat és anar a votar el proper dia 1 d’octubre. Cridem, també, a totes les manifestacions i concentracions que es produeixin al llarg del territori català en defensa de la democràcia i dels càrrecs electes.
