
Moviment d’Esquerres fa una crida a seguir defensant els drets i llibertats de Catalunya
Aquest dissabte es compleixen quatre mesos de la celebració de les eleccions catalanes convocades pel Govern de l’Estat a conseqüència del 155. En aquest sentit, el president de Moviment d’Esquerres, Alfons Palacios, ha subratllat l’esperit de compromís de milers de ciutadans i ciutadanes de Catalunya, que malgrat la repressió policial i judicial, no han defallit en aquests darrers mesos i segueixen defensant els drets i llibertats d’aquest país.
Segons Palacios, “aquell 21 de desembre vam revalidar un projecte col·lectiu, recolzat per més de dos milions de catalans i catalanes durant l’1 d’octubre”. Un projecte –ha afegit–, que cal seguir construint amb “la mirada més àmplia possible”, des de la “transversalitat i la generositat”.
El president de MES ha qualificat la gran manifestació ciutadana del passat 15 d’abril com un exemple clar del que busca ser aquest projecte: “Un espai col·lectiu de convivència cívica, de defensa de les institucions i de denúncia de la repressió i la vulneració de drets”.
A banda d’aquestes accions cíviques, Palacios ha reiterat que els representants polítics també tenen la responsabilitat de seguir protegint aquests drets i llibertats des de les institucions, que són l’altaveu de la sobirania de Catalunya. En aquesta línia, el president de la formació socialistes sobiranista s’ha mostrat favorable a impulsar tot tipus d’iniciatives parlamentàries que busquin treballar per a la consecució d’aquest objectiu i ha insistit en la necessitat de formar urgentment un govern operatiu per tal que totes les institucions funcionin sense la llosa del 155 i d’acord amb les directrius dels electes del poble de Catalunya.
Sant Jordi, una diada reivindicativa
El pròxim dilluns també serà motiu de tornar a sortir al carrer per celebrar Sant Jordi, una diada fidel a la demostració més popular i cultural d’aquest país, on s’enllaça el llibre i la rosa com a símbol d’amor i amistat.
Sobre aquest aspecte, el president de MES ha matisat que aquest Sant Jordi no serà igual que sempre: “Per als Jordis, l’Oriol, el Joaquim, la Carme, la Dolors, el Raül, el Josep, el Jordi, el Carles, el Toni, el Lluís, la Meritxell, la Clara, l’Anna i la Marta, companys i companyes de viatge privats de llibertats, serà possiblement una diada dolorosa i no podem passar per alt aquesta ignominiosa situació”.

