Close

"Moviment d'Esquerres no vol ser un apèndix. El que volem és sumar"

Moviment d’Esquerres, que s’ha assentat a la taula de negociació des del primer moment, junt amb ERC, CiU, Omnïum i l’ANC, defensa un full de ruta amb alguns esmenes molt senzilles, amb les que pretén eixamplar aquesta taula. “Nosaltres parlem de sobiranisme, enlloc de parlar única i exclusivament d’independentisme” diu la Magda Casamitjana, presidenta del partit des de la darrera assemblea de dissabte 27 de juny.

“Creiem que el 80% dels catalans són sobiranistes, i que amb aquesta base hem de començar a parlar i, a partit d’ella, tirar endavant.  Hem parlat i parlem amb tothom, amb Unió, amb Iniciativa, amb Convergència, amb Omnïum… I tothom té aquest full de ruta del que parlàvem. Perquè nosaltres seguim amb el convenciment de que podem trobar un mínim em que tots els partits sobiranistes se sentin còmodes per, de cara a les eleccions generals, ser capaços de fer un front comú per poder dir a l’Estat: Volem votar. Amb 30 0 35 ascons podrem plantar cara al Congrés i dir-los: Fins aquí hem arribat”.

Pel que fa a les catalanes, Moviment d’Esquerres es proclama socialista sobiranista, i un partit convençut d’estar omplint un espai que havia estat del tot abandonat. “Ens sentim orfes dels qui han abdicat d’allò que en Pasqual Maragall havia aconseguit: 50 diputats”.

En relació als comicis del 27 de setembre, Casamitjana insisteix en que MES, Moviment d’Esquerres ja és un “partit fort, amb implantació important al territori. Un partit convençut que, malgrat que avui és un petit pot arribar a ser molt més gran, reprenent aquella idea del Partit Català d’Europa que va difondre en Pasqual Maragall”. I insisteix en que no volen ser apèndix de res. “Volem sumar. I volem fer-ho amb aquells partits que diguin primer les persones i, paral·lelament, la sobirania. No creiem ,d’altre banda, que aquest sigui un moment per anar sols, no sembla bona idea. Suposaria fraccionar encara més l’opció a vot”.

“En el nostre full de ruta ho diu ben clar. Des del primer moment –després del 27S i sempre que els ascons siguin suficients- iniciarem el procés constituent”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *