Close

Moviment d'Esquerres protagonitza un acte amb Raül Romeva explicant les raons del socialisme pel SÍ

Les dirigents de MES Magda Casamitjana i Marina Geli, juntament amb Toni Comín i el propi Romeva, ponents de l’acte

Els socialistes sobiranistes coincideixen en concebre l’Estat propi com a instrument per aprofundir en els drets socials

La presidenta de Moviment d’Esquerres, Magda Casamitjana, la Diputada Marina Geli i l’exdiputat Antoni Comín van protagonitzar juntament el cap de llista de Junts pel Sí, Raül Romeva, un acte en el qual van explicar les raons del socialisme sobiranista per l’Estat propi. L’acte va ser conduït per Carles Ferreira, portaveu de MES a les comarques gironines.

Les raons pel Sí

Ferreira va obrir l’acte justificant el suport del socialisme catalanista a l’Estat propi “perquè l’ideal de combat contra tota injustícia propi de l’esquerra no pot obviar la injustícia nacional”, i va explicar que “per guanyar cal anar junts”, recordant l’assemblea de Catalunya durant el tardofranquisme com a exemple de que “el catalanisme s’ha posat d’acord sempre que ha calgut”.

Seguidament cadascun dels ponents va explicar perquè el socialisme sobiranista està per l’Estat propi en la candidatura de Junts pel Sí. Casamitjana va fer un breu repàs a la seva trajectòria política com a alcaldessa de Roses i membre destacada del PSC, i va apuntar que “tota la vida he defensat els valors socialistes a favor de la gent, per això em sento tan còmoda aquí”.

Geli, per la seva banda, va assegurar que “la llibertat nacional i la social són indivisibles i sense llibertat col·lectiva no hi ha llibertat individual”. L’exconsellera va reivindicar l’herència del socialisme que defensava el dret d’autodeterminació durant la transició, i va explicar que la sentència del TC contra l’Estatut “va fer vessar el got” i va provocar que molts catalans i catalanes donguéssin per tancada la via autonomista. “L’independentisme no és cap ideologia”, va dir en aquest sentit. “És un instrument per viure millor”.

Per últim, l’impulsor de l’associació Socialisme, Catalunya i Llibertat, Toni Comín, va ser contundent: “Si haguéssim renunciat a la independència, hauríem renunciat al socialisme”, i va afegir que “Entre tots hem entès que sense un Estat propi a favor no pots tenir un estat de benestar de primera divisió”.

Compromís, honestedad i radicalitat

El cap de llista de Junts pel Sí, Raül Romeva, va assegurar que “no puc entendre una esquerra que renuncia a liderar el gran canvi social d’un país”, i va explicar que la gent d’esquerres ha de sentir-se representada per Junts pel Sí “per compromís, honestedat i radicalitat”.

Durant la seva intervenció, Romeva va fer referència a la seva antiga companya al Parlament Europeu i present a l’acte, Maria Badia, de la qual va dir que “ho ha donat tot per fer respectar el país. Mai ha estat suficient”. L’acte va cloure amb els parlaments d’uns quants assistents a la sala. La pròpia Badia va parlar d’Europa i va defensar que “hem de ser molts perquè haurem de negociar amb molta gent, i la millor manera és sent forts”.

També van prendre la paraula Maite Arqué, exalcaldessa de Badalona; Carme Labòria, exregidora de Terrassa; i el jove economista David Elvira, que va defensar que amb l’Estat propi Catalunya podrà dotar-se de les eines necessàries per aconseguir un règim de benestar més avançat.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *