
Moviment d'Esquerres rebutja la sentència de "La Manada"
Des de Moviment d’Esquerres volem mostrar el nostre descontentament amb la sentència del cas de “La Manada” ja que és una injustícia que tan sols confirma com una una vegada més la visió de justícia patriarcal encara resta present a l’Estat Espanyol i s’interposa davant de tot.
Estem davant d’un cas d’una noia que ha patit una agressió sexual, però el jutje ho ha rebaixat, sentenciant que tan sols es tracta d’un cas d’abús sexual . D’aquesta manera, en lloc de protegir a la víctima, s’ha posat el focus sobre ella i no en l’agressor, restant importància als greus actes que van ocórrer durant les festes de San Fermín del 2016.
Però si com a societat volem avançar cap a una igualtat real i efectiva, no podem permetre que la cultura masclista s’imposi a les administracions. Cal que junts, des de tots els àmbits, lluitem per fer front al masclisme, a la violència de gènere, als abusos sexuals o a la descriminació per raó de sexe.
Per això, aquest dijous en sumem a les mobilitzacions pacífiques de les places de pobles i ciutats per mostrar la nostra solidaritat amb la víctima i per exigir que es revisi una sentència que és profundament injusta. PERQUÈ NOSALTRES SI ET CREIEM!

