Close

OPINIÓ: 8 de març. Estem preparades. Tornem a sortir per omplir carrers i places

Ja fa un any de la gran mobilització que va suposar la vaga feminista de l’any passat. La revolució de les dones. A cap de nosaltres se’ns oblidarà mai el que va suposar ocupar els carrers reivindicant i visibilitzant-nos -per cert, mai no hem estat invisibles-, reivindicant que la meitat de la societat no ens pot menysprear, que som necessàries per avançar cap a una societat més justa i igualitària, i que nosaltres també formem part d’aquesta societat.

I el que volem és això: la igualtat real; mentre aquesta no existeixi, més de la meitat de la societat, nosaltres les dones, veiem que els nostres drets fonamentals estan amputats, menystinguts. I és de justícia reparar-ho. És el nostre dret.

Avui tornarem a denunciar que cal eradicar les desigualtats patriarcals. Tornarem a cridar ben alt que el masclisme ens continua assassinant; que cal posar de veritat l’accent i prioritats en les agendes polítiques amb tot els recursos necessaris des de tots els àmbits, per eradicar aquesta maleïda xacra. Que rebutgem les violències i l’assetjament sexual, l’exclusió social i que volem temps per als nostres, temps per a nosaltres. Per això cal conciliació laboral i familiar. Que volem ser lliures de veritat per decidir sobre el nostre cos. Que volem l’accés i igualtat d’oportunitats en l’educació. Tornarem a sortir per dir prou a les discriminacions laborals, per reivindicar l’eliminació de la bretxa salarial.

Formem part d’una societat que encara no té prou clar la igualtat real, la història ens ha invisibilitzat sempre, tot i que hem estat pioneres de lluites socials i laborals. Ja és hora de reparar.

Al llarg de la història, les dones hem estat les que hem introduït i reconvertit l’àmbit privat al públic, com és la cura, l’educació, l’organització, la salut, l’administració. Les nostres antecessores van començar el camí. Nosaltres el continuem. I cal creure en el disseny de les polítiques públiques d’igualtat: creure en els valors de la igualtat i l’equitat de respecte dels drets humans. En una societat justa no hi pot haver diferències entre la seva ciutadania per motius de gènere. Perquè som iguals.

Per això, el 8 de març tornarem a ocupar els carrers i places de pobles i ciutats. Perquè les futures generacions visquin de veritat en una societat lliure on els drets fonamentals de les persones siguin reals i amb plena igualtat. Fem-nos més visibles. Juntes, unides: Així som molt més fortes. I sororitzem-nos. Feminisme des del respecte i des de la diversitat. Feminisme per dir que cap pas enrere.

Isabel Marcuello
Regidora de Moviment d’Esquerres. MES SantAdrià

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *