Close

OPINIÓ: "Les actuacions municipals per a garantir el dret a l'habitatge"

Article d’opinió d’Isabel Marcuello, regidora Portaveu MES, Moviment d’Esquerres de Sant Adrià, al Butlletí Municipal Viure.

El passat mes de febrer es va presentar públicament el primer informe elaborat per l’Observatori Metropolità de l’Habitatge.

Tal com ens explica l’economista Carme Trilla, presidenta de la Fundació Habitat 3 i de l‘Observatori Metropolità de l’Habitatge, en una entrevista publicada recentment, intenta analitzar “els pecats i les oportunitats’ de la vivenda pública.

Quines són les reflexions i decisions que Ajuntaments, com el nostre, haurien de prendre pel que fa a l’habitatge, cosa que sembla oportuna de fer ara, tant com a balanç de la legislatura com per a programar el futur. Entre d’altres:

  • L’atomització de les rendes més antigues, que encara queden, comporten més indefensió enfront l’augment dels lloguers.
  • Quin èxit tindran, per exemple, la construcció de noves vivendes de lloguer a un preu de 750€ mensuals a Sant Adrià, si no s’ha aconseguit prèviament la garantia d’una subvenció per part de les administracions de l’Estat o de la Generalitat. I la qüestió principal, com s’adjudicaren aquests habitatges?
  • La Generalitat i/o l’ AMB haurien de resoldre el problema per tal de que les administracions locals no tinguin eternes meses d’emergència d’habitatge i llistes d’espera.
  • O, com en el cas de Sant Adrià, vivendes que han estat construïdes per a reallotjament romanguin buides i sense atorgar, fet que no ha evitat les ocupacions massives.

Més reflexions a tenir en compte: el control de transmissió de habitatges pagats amb diners públics, la  despesa de diners públics en allotjaments provisionals es molt elevada…

Una proposta que afegeix la Carme al debat, la consideració de crear un Fons d’inversió social amb rendibilitat baixa per crear estoc.

El debat està obert, nosaltres, després d’analitzar les seves paraules i inquietuds, diem i compartim la seves reflexions  “la vivenda hauria de ser metropolitana”.

Per últim volem animar-vos a participar en la 3ª cursa popular per L’ELA que enguany serà el 10 de juny. Recordem la força I la energia, de la Isabel Rojas i la Paquita, que la malaltia mai va ser obstacle per tirar endavant projectes com aquest de donar suport en la investigació en la lluita contra la  malaltia. Que no hi falti ningú. Per L’ELA.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *