
Parlem de violència
Aquest dies la premsa, xarxes i notícies van plenes del moviment revolucionari i de les protestes de les dones iranianes contra el sistema, contra la barbàrie, estan cansades de ser invisibilitzades, colpejades, ultratjades, violades i que vulnerin els seus drets dia rere dia. El punt d’inflexió, la mort de la Mahsa Amini, una noia jove de 22 anys que va entrar en coma després de ser detinguda per la policia de la moral per no portar bé el vel. A partir d’aquí les dones iranianes estan essent una sola veu al carrer, places, a les aules universitàries i d’instituts. Tot un exemple de lluita contra la vulneració dels drets humans i de com posar fi a les lleis obligatòries del hiyab. Des d’aquest espai tot el nostre suport #iranprotest #womenlifefreedom.
I no volem deixar passar els fets ocorreguts a un col·legi major de Madrid. La performance orquestrada, els càntics masclistes proferits pels joves alumnes des de les finestres d’un col·legi cap a un altre de noies joves és inadmissible, intolerant, vexatori. Condemnem rotundament aquests actes que el que pretenen és normalitzar la violència. No es pot mirar cap a una altra banda, queda un treball enorme i constant per davant. Denota odi cap a les dones i no es pot permetre.
S’acosta el 25 de novembre, res a celebrar, sí a denunciar i reivindicar. Tornarem a sortir als carrers i places. Tindrem programes que inclouran activitats al llarg de tot aquest mes que ens recordaran que lluitem contra la violència masclista i que cal erradicar-la. Cal continuar treballant paral·lelament en l’atenció a les víctimes i llurs fills, actuar des de la formació, la prevenció i la sensibilització de tota la societat. Des d’aquest espai, volem recordar totes les dones i fills/es assassinats per la violència masclista, el nostre respecte a les seves famílies. Ens volem vives!! Ni una més!!
Isa Marcuello
Regidora de MES Sant Adrià de Besòs
Article publicat a la revista Viure de Sant Adrià de Besòs.

