Close
No a la MAT Selva

Passos Perduts - Setmana del 13/06/2022

 

Dijous, 16 de juny

El Síndic Major presenta la Memòria i compte de la Sindicatura de Comptes corresponents a l’exercici 2021

Avui a la Comissió de la Sindicatura de Comptes el Síndic Major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya ens ha presentat la Memòria i compte de la Sindicatura corresponents a l’exercici 2021.

Cal destacar que és la primera vegada que es fa aquesta presentació en seu de Comissió Parlamentaria i això és d’agrair ja que l’exposició de viva veu feta pel propi Síndic ajuda a tenir una millor perspectiva anual de les activitats pròpies de la Sindicatura, a banda dels informes de fiscalització que són els temes que tractem habitualment aquí al llarg de l’any. Tanmateix ens ha servit per copsar les relacions que la Sindicatura té amb el Tribunal de Comptes de l’Estat i la possibilitat de poder millorar la discriminació de competències en segons quines qüestions, tal com ja ha fet el nostre Grup Parlamentari al Congrés de Madrid.

Per finalitzar, ha estat molt interessant descobrir el marc europeu que coordina l’Organització Europea de les Institucions Regionals de Control Extern del Sector Públic (EURORAI) com a xarxa de cooperació que aplega un centenar d’institucions de control regionals o sots-estatals d’arreu d’Europa, on es promou l’intercanvi de coneixement i d’experiències entre els seus membres mitjançant l’organització de seminaris i conferències sobre temes d’interès relacionats amb la fiscalització dels fons públics.

Felicitem aquest organisme per la gran tasca que realitza amb qualitat, emplaçant-la que continuï aquesta dinàmica i per molts anys.

 

 


Divendres, 17 de juny

Comissió d’estudi sobre el model policial

Avui he assistit com a suplent a la Comissió d’Estudi sobre el Model Policial. Hem gaudit de la compareixença de Kaire Ba Dejuan, coordinadora del projecte “Pareu de Parar-me” i responsable de formació de SOS Racisme, amb qui hem pogut debatre sobre l’evolució de la mediació efectuada pels Cossos de Seguretat de l’Estat i especialment del de Mossos d’Esquadra vers les actuacions davant d’alguns casos d’immigració en els que pot haver-hi una certa conducta de discriminació. ”Qui ha de demostrar que no actua amb clixés racistes son els Cossos Policials i no els perceptors del propi servei, tant organitzacions com ciutadans”.

El nou Model Policial ha d’esdevenir l’eina que faci complir els deures i defensi els drets dels ciutadans d’una manera més democràtica i moderna que els protocols actuals. És per això que estem treballant i hem d’estar segurs que l’espera haurà valgut la pena.

 

Inauguració del local del grup municipal Movem de Castelldefels

A Castelldefels, Moviment d’Esquerres forma part de la confluència municipalista MOVEM, integrada per forces progressistes de la població com la de @EnComu_Podem. Actualment aquesta agrupació està a l’oposició dins de l’ajuntament, tot i que en l’anterior legislatura n’havia tingut l’alcaldia, sent Candela Lopez, la seva cap de llista i la primera alcaldessa del municipi. Tant en la legislatura passada com en l’actualitat, Moviment d’Esquerres està representada per Ramon Morera que n’és regidor i compta amb el suport d’altres companys del partit com Pep Ribes, membre de la Coordinadora Nacional i persona molt activa, tant a nivell de municipi com nacional.

Moviment d'Esquerres a Castelldefels

El diputat Pere Albó, la coordinadora general adjunta Teresa Garcia i el responsable de política municipal Pere Garcia van assistir a la inauguració de la seu de Movem en ple centre de Castelldefels. Un espai que pretén ser un lloc obert: “No volem estar sols; us necessitem a tots i totes i obrim les portes d’aquest local per implicar-nos en les polítiques que Castelldefels necessita”, va proclamar en el seu discurs d’inauguració Candela López.

L’acte va comptar amb la presència de diferents càrrecs públics, com els diputats al Parlament de Catalunya Pere Albó, Lucas Silvano i David Cid, el diputat al Congrés Jaume Asens i amics i simpatitzants de la formació política que, com el seu nom indica, vol moure una població per fer-la més propera a la gent i per practicar una bona gestió pública tornant a municipalitzar serveis que ara s’han deixat a la gestió privada.
Va ser un goig compartir amb els companys l’obertura del local i poder intercanviar de manera distesa projectes per a la ciutat i opinions sobre la situació política actual.

 


 

Diumenge, 19 de juny

Participació a la caminada reivindicativa organitzada per NO a la MAT SELVA

Pere Albó, Teresa Garcia i Pere Garcia van participar a la caminada reivindicativa organitzada per NO a la MAT SELVA, per demanar la derogació de la MAT, defensar el paisatge i reivindicar un nou model energètic al nostre territori.

No a la MAT Selva

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *