Close

Pep Mòdol, gran activista i bona persona

 

El 10 de juliol passat ens deixava, víctima d’un càncer, el company Pep Mòdol Pifarré. Fundador de Nova Esquerra Catalana, l’any 2012, i posteriorment, l’any 2014, amb la confluència amb Moviment Catalunya, impulsor en primera línia del projecte polític actual, Moviment d’Esquerres.

Nascut a Lleida l’any 1957, era llicenciat en Ciències Polítiques i Sociologia per la Universitat Complutense de Madrid, va ser professor d’Estructura Social a l’Escola Universitària de Treball Social de Lleida i professor de Sociologia al Seminari d’Estudis Socials de Lleida. Viceprimer secretari de la Federació de Lleida del PSC i cap del Gabinet de Presidència de la Diputació de Lleida, membre del Consell Nacional del PSC i del Comitè Federal del PSOE. Fou elegit diputat per la circumscripció de Lleida a les eleccions generals espanyoles de 1989 i fou escollit senador per la mateixa circumscripció el 1996. Fou secretari segon de la Comissió Constitucional del Senat i portaveu de la Comissió especial sobre Xarxes Informàtiques i Internet. El 2006 fou nomenat president del Consell Assessor de Radiotelevisión Española a Catalunya. En les últimes eleccions municipals formà part de la llista d’Esquerra Republicana de Catalunya en representació de Moviment d’Esquerres.

Va lluitar perquè la cultura estigués a l’abast de tothom. Ens deixa escrit el seu món en dos llibres: “Mai Jamai” (Pagès Editors, 1997) i “Paraules a les dones” (Isbia, 2013). També en diferents col·laboracions en publicacions locals com la revista satírica “La Quera” o la revista cultural “PLEC” i altres publicacions digitals. I en més de 20 anys d’opinió setmanal en una columna al Diari Segre que titulava, com no podia ser d’una altra manera, “My way”.

Lluitador incansable per les llibertats democràtiques de les persones i dels pobles, forjador de projectes, dialogant i discutidor. Per a nosaltres, els seu companys, un dels sospitosos habituals i còmplice necessari de moltes causes comunes. Gran activista en defensa de les llibertats del nostre país.

Persona coneguda i molt estimada a la ciutat de Lleida, va aconseguir el consens per assolir la categoria més difícil de totes: ésser considerat, per sobre de tot, una bona persona. Estem segurs que així és com li agradarà que el recordem.

D.E.P.

Moviment d’Esquerres Lleida i Terres de Ponent
Lleida, juliol de 2020

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *