
Pere Albertí, número 3 de la coalició de Moviment d'Esquerres i ERC per Girona
Acompanyat de Pia Bosch i de Maria Mercè Roca, avui s’ha presentat públicament el cap de llista del Moviment d’Esquerres i número 3 de la coalició amb ERC per Girona, Pere Albertí. Albertí, director de l’Institut Montilivi des de 2005 i militant de Moviment d’Esquerres, està vinculat alhora al món de l’esport -fou un dels membres fundadors dels Fondistes de Girona, ara grup d’atletisme- i ha decidit donar el pas a la política “per compromís amb la ciutat i pels valors i actituds que m’han mogut sempre, i que fins ara havia practicat en la meva vida professional”.
Pere Albertí porta impartint docència a l’Institut Montilivi des de 1980, i des de 2005 n’és el director. També, durant més de quinze anys, va donar classes a l’escola Vedruna de la ciutat. Geòleg de formació, forma part d’un grup de treball sobre l’ensenyament de les Ciències de la Terra, equip que va obtenir el darrer premi de la beca Pallach sobre la geologia de Girona.
Albertí ha practicat, a més, diferents esports; especialment l’atletisme. Fou un dels membres fundadors i de la junta de Fondistes de Girona, que es transformà en el grup Atletisme Girona, i va competir també en la secció d’atletisme del GEiEG. És soci i seguidor del Girona FC, i forma part de la junta d’una de les penyes del club.
La regidora al consistori gironí, Pia Bosch, ha pres la paraula per presentar al candidat Pere Albertí. Segons Bosch, “Pere Albertí és una persona de gestió, que porta deu anys dirigint un centre educatiu”, i ha afegit que aquesta és “una posició privilegiada per detectar i conèixer de primera mà les necessitats i problemes dels nostres infants i joves”.
Pere Albertí, en la seva intervenció, ha defensat que “necessitem un consistori que s’impliqui a fons en les demandes de la comunitat educativa de Girona”. Segons el candidat, el món de l’educació és cabdal per construir una societat més cohesionada, i per avançar cap a la igualtat d’oportunitats. “No hi ha llibertat sense equitat”, ha afegit, citant alguns dels problemes com el de la pobresa o la malnutrició infantil “sobre els quals els centres educatius hi tenim molt a dir i a fer”.
Per la seva banda, la candidata Maria Mercè Roca ha recordat que “l’educació és una prioritat per Girona, i per tant, de la nostra candidatura”, i s’ha mostrat “satisfeta” per encapçalar “una coalició de gent competent i d’àmbits molts diversos”. En aquesta línia, dissabte es va presentar a Ricard Calvo com a número 2 d’ERC – Moviment d’Esquerres per Girona, independent i professional del tercer sector vinculat al món de l’acció social. Roca ha anunciat que “en els propers dies donarem a conèixer a la resta de membres de la candidatura”.
