
Ple de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, 27/02/2023
Intervencions i votacions d’Isa Marcuello, regidora de MES Sant Adrià de Besòs, al Ple municipal del 27 de febrer del 2023.
1. De conformitat amb l’Acord institucional per avançar en la sensibilització, visibilització i prevenció de la violència masclista, aprovat pel Ple de l’Ajuntament, en data de 30 d’octubre de 2017, posar en coneixement de la sala de plens les dones assassinades per violència masclista.
2. Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió ordinària que va tenir lloc el dia 30 de gener de 2023.
MEScat hi vota a favor
ALCALDIA
3. Proposta relativa a incloure en l’ordre del dia assumptes que no han estat prèviament informats per la respectiva Comissió Informativa.
MEScat hi vota a favor
4. Declaració institucional de compromís de lluita contra el frau i la corrupció.
5. Moció de C’s perquè l’Ajuntament promogui desallotjaments davant de les ocupacions conflictives i adopti mesures contra les ocupacions d’immobles.
MEScat demanem la creació d’un protocol propi que contempli les lleis aprovades al Parlament.
Creiem que no es necessària la creació de l’oficina antiocupació. Tenim serveis i bons professionals a la casa, així com l’oficina local d’habitatge, per assessorar i posar en marxa els mecanismes que es demanen.
S’accepta la proposta de protocol. Votem en contra del punt 1, a favor del punt 2 i abstenció als punts 3 i 4.
6. Moció d’ERC per combatre les males olors.
Hi estem d’acord i demanem que s’afegeixi un punt: “Incorporar a la moció: que l’Observatori de Medi Ambient del consorci hagi d’incloure les dades obertes”.
S’accepta la proposta.
MEScat hi vota a favor
7. Moció d’ERC i SAeC per millorar la disponibilitat de cites físiques als serveis públics de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) i el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) i l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament.
Hi votarem a favor. Hi estem d’acord, ja que aquesta moció recull algunes de les peticions que ens han estat reivindicant els propis veïns i veïnes des de ja fa uns anys, i que ja hem fet arribar a diferents espais. Pel que fa al punt de la TGSS, hem volgut donar visibilitat a les demandes dels veïns; però també estem d’acord en el que reconeix la moció respecte al SEPE i l’OAC.
ESPAI PÚBLIC I SEGURETAT
8. Dictamen relatiu a l’aprovació de la pròrroga del contracte dels serveis de neteja viària i de recollida i transport de residus sòlids urbans.
Ens remuntarem al ple de gener per poder explicar el nostre posicionament sobre la petició de tornar a una altra pròrroga del contracte.
En aquella ocasió ja es va aprovar un any de servei, mes un de pròrroga. Aquesta pròrroga la sol·licita l’empresa, i suposa una despesa extraordinària del que ja hauria d’estar previst. L’empresa té uns deures que li hem d’exigir i també té uns drets.
Ens hem mirat tot l’expedient, els informes dels tècnics, i com sempre diem que no serem pas nosaltres qui desdigui tècnicament la valoració d’un tècnic. Ja que les nostres valoracions han de ser polítiques.
L’informe tècnic és favorable a la pròrroga i afirma o diu que el nou plec està en marxa. Bé, aquí nosaltres farem un acte de fe sense ser creients, perquè ens ho hem sentit dir tantes vegades. Desitgem sincerament que així sigui.
D’altra banda, el nostre grup s’ha estat reunint amb associacions de la ciutat, preguntant sobre la percepció que tenen en aquest sentit i demanant una valoració aproximada del tema. La realitat és que les respostes ens han sorprès. I aquí ho deixo.
I tornant a la contracta, es tracta d’un servei essencial, per tant si el ple no ho aprova, s’haurà de fer un decret per no quedar-nos sense servei i recollida de neteja a partir de l’1 de març.
Davant d’això, el nostre grup farà avui una votació diferent a la de l’any passat. Responsable amb l’inquietud ciutadana. Tenint en compte totes aquestes qüestions.
I abans d’acabar, a aquest grup que represento ens agradaria escoltar l’opinió política del responsable d’aquesta matèria.
Moltes gràcies.
HISENDA I RECURSOS GENERALS
9. Donar compte del nomenament interí d’un agent informador en el Programa Foment del Civisme Sant Adrià.
10. Dictamen relatiu a la rectificació de l’Inventari general de béns, exercici 2022.
MEScat hi vota a favor
ALCALDIA
11. Prendre coneixement de la renúncia de la regidora Cristina Meseguer i Luque.
Ha sido una sorpresa, decirte adios a tan poquitos meses de final de legislatura me da pena. Desde este grupo que representó en nombre de todos mis compañeros y compañeras de MES, desearte muchos aciertos y mucha suerte en tu nueva trayectoria la que sea.
Decirte que eres un referente para las jóvenes de sant Adrià, en materia de igualdad así lo has demostrado y estoy segura que va más allà.
Vuela alto, brillas con luz propia y eres una persona con una fuerza increíble. Cree en ti.
Como siempre digo, nos seguiremos viendo por la ciudad y además nosotras en pie y con el puño en alto.
Renuncia de la regidora Cristina Meseguer.
Paraules dedicades de la nostra companya la regidora @imarcuello a la regidora Cristina.
Molta sort i encerts des de #MES pic.twitter.com/7iXewE785I— MEScat SAB (@MovEsqSAB) February 28, 2023
12. Assumptes urgents.
13. Precs i preguntes.
- Preguntem sobre el poliesportiu Ricart. S’ha demanat nou estudi de la piscina? Tenim algun projecte? Pressupost? Encàrrec?
- Sobre la publicació de les actes de ple. Les digitals i les escrites. Consultes.
- Preguntes sobre enllumenat públic conseqüències. Contracta. Fanals oxidats. Reposicions. Manca d’enllumenat a carrers i places. Nous fanals oxidats i que els veïns ens denuncien.
- En matèria d’educació, preguntem sobre l’enquesta realitzada per la Diputació, si Sant Adrià està dins d’aquests 87 municipis enquestats. Si el nostre alumnat de 4 d’ESO ha participat en l’enquesta sobre hàbits saludables.
I per què és interessant i important que aquestes dades es traspassin als centres escolars i al Consell escolar municipal. - Preguntem sobre video que circula a les xarxes del Twitter de l’Ajuntament on parla “suposadament de violència masclista”. Volem saber si l’equip de govern sap alguna cosa al respecte. S’ha fet algun seguiment del tema? S’han informat de la qüestió, atès que està penjat el un perfil oficial?
I fins aquí el Ple de febrer. Gràcies a tots i totes per la vostra confiança i per fer-nos arribar les vostres inquietuds o preguntes.
