Close

Posicionament de MES, Moviment d'Esquerres per les Eleccions del 20-D

MES, Moviment d’Esquerres considerem les eleccions del 20-D, unes eleccions molt importants, tota vegada que decidiran el nou govern d’Espanya i com avancen les enquestes, probablement representaran la fi del bipartidisme i l’entrada en escena dels nous actors polítics sorgits els darrers temps, amb els relleus generacionals que comportaran.

Per Catalunya, si bé no estem gaire esperançats en què signifiquin un canvi d’actitud favorable a contemplar la possibilitat d’un referèndum, és cert que el canvi es produirà i cal estar atents als senyals, nous o vells, que arribin  en la nova legislatura.

MES, Moviment d’Esquerres, va prendre la decisió després d’un ampli debat en el Consell del 7 de novembre de no presentar-se a les Eleccions Generals del 20-D. El motiu fou la impossibilitat de la candidatura unitària, que era l’opció que nosaltres defensàvem, amb l’objectiu de no fragmentar més el vot sobiranista i d’esquerres. Considerem que hem d’estar units i forts en l’acció política en el Congrés de Diputats per a la defensa de la Catalunya Estat i d’un referèndum final vinculant, davant del nostre contrincant que fa tot el que pot perquè no sigui així.

Som un partit que sabem a qui volem representar, però que en aquests moments creiem més important seguir treballant per eixamplar la base sobiranista i fer els debats necessaris per tenir les respostes adients als reptes, que no són pocs, als que ens hem d’enfrontar com a país.

Per, això, de cara al 20-D hem decidit encoratjar a la màxima participació de la ciutadania a les eleccions, donant suport a aquelles candidatures que recullin els principals eixos socials i nacionals de la nostra formació, és a dir, partits sobiranistes i de progrés.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *