
Ràdio Mollet: entrevista a Manel Sostres, regidor d'Ara Mollet-ERC-MES
Entrevista realitzada l’1 d’octubre de 2020 a l’espai “A fons” de Ràdio Mollet.
Manel Sostres, regidor d’ARA Mollet-ERC-MES i membre de la Coordinadora Nacional de Moviment d’Esquerres, parla de l’1 d’octubre, expressant que aquell dia de 2017 va significar el naixement d’un nou Mollet: “L’1 d’octubre és un dels dies històrics, que ens ha marcat. (…) Va ser una data molt assenyalada en la història de Mollet i del país. Suposa una gran victòria de la llibertat i la democràcia, però l’Estat espanyol no ho entén ni ho ha entès mai, té massa interessos que no li ho permeten”.
Sostres posa el punt d’inflexió en la sentència de l’Estatut de fa 10 anys: “Havíem votat quina relació volíem amb Espanya, i Espanya no ho va entendre. I molts catalans en aquell moment van veure que, pel camí d’una Comunitat Autònoma, no podríem mai assolir els anhels de sobirania que hem estat reclamant durant molt temps per a Catalunya. Va ser l’hora d’encetar el camí de la independència, que d’alguna manera va culminar amb el referèndum de l’1 d’octubre per la República catalana”.
A la pregunta sobre si l’octubre de 2020 serà una tardor calenta, el regidor contesta, referint-se a la repressió estatal: “Se’ns estant ajuntant moltes coses, però és una demostració contínua d’aquesta força que té l’Estat espanyol i vol portar fins a últims extrems (…) potser s’ha refredat una mica pel tema de la Covid, però portem 3 anys calents”.
La segona part de l’entrevista posa el focus en qüestions municipals. Sobre la ja coneguda confrontació entre el govern del PSC i el grup ARA Mollet ERC-MES, Sostres denuncia que el govern municipal ha traspassat algunes línies vermelles que evidencien el seu desgast i que l’alcalde “es veu abocat a jugar l’última carta que li queda, que és la del victimisme”. “Quan, per defensar la teva gestió, has de començar a utilitzar els jutjats, ja estàs arribant a un punt que no és sostenible, i això es veu”. L’alcalde va “denunciar i portar a fiscalia qui va ser president de la secció local d’Esquerra, Albert Biescas, i el regidor Oriol López; i en primera instància també vam ser inclosos en fase d’instrucció la Marta Vilaret, regidora, i jo mateix, regidor, quan estàvem exercint la nostra tasca de control com a regidors en voler tenir més informació sobre el cas Decathlon”.
Sostres també aborda el conflicte creat a partir de l’emmanillament d’una persona per part d’un agent de policia local quan estava encartellant una paret de Mollet: “Hi ha una realitat amb dues versions. Però una única conclusió: Mollet presenta problemes de seguretat ciutadana. Donarem suport a la creació de la comissió d’investigació sobre el cas proposada per En Comú Mollet.”
D’altra banda, el regidor de Moviment d’Esquerres valora molt positivament la iniciativa de convertir Mollet en Ciutat 30, tot i que està en contra que ja s’apliquin sancions a bicicletes i patinets que no respecten la nova normativa, atesa la situació de desconcert i anormalitat que provoca la covid-19: “És difícil que s’implanti de cop i volta aquesta cultura, sobretot en una època com l’actual de Covid”.
Finalment, pel que fa als efectes de la crisi sanitària, Sostres recorda que el tema bàsic és la salut, però sense oblidar la situació econòmica: “El més frepant és que comporta la pèrdua de vides, però a continuació també hem de tenir en compte que ens està comportant un trasbals econòmic molt important. I sobretot afecta les economies més precàries. Sembla que els menys afectats seran els grans hipermercats… el petit comerç, autònoms i treballadors seran els que més patiran”. “Nosaltres estem preocupats perquè es pugui utilitzar aquesta crisi sanitària per retallar drets i llibertats. Perquè l’activitat econòmica, esportiva, social i cultural no es pot tancar, perquè són segures. Ara ens estem adonant que abans de la covid-19 vivíem en una perillosa taquicàrdia, però el que no podem és aturar el cor i esperar una miraculosa reanimació. Hem de continuar, complint totes les recomanacions i decrets que ens manin des de les autoritats sanitàries, però no podem aturar l’economia perquè no ens podrem refer”.
Escolteu l’entrevista completa a Ràdio Mollet.
