
Recomanacions literàries per a Sant Jordi 2021
Diversos membres de la Coordinadora de Moviment d’Esquerres ens expliquen per què agafen un llibre i quines recomanacions tenen per a aquest Sant Jordi.
Que passeu molt bona Diada!
1. Per què llegeixes?
Josep Serra, Coordinador general de Moviment d’Esquerres
Llegeixo per curiositat de conèixer.
Teresa Garcia, Coordinadora general adjunta
Em motiva llegir: la curiositat, aprendre, somiar, evadir-me i desconnectar, endinsant-me en mons nous i posant-me dins les històries que es relaten en les novel·les, els contes, les memòries, la musicalitat de la poesia, … I, sobretot, per passar m’ho bé mentre gaudeixo una bona estona de la lectura que tinc al davant.
Pep Ribes
Llegir es una forma de fer cultura, formar-te i fer bullir la ment.
És necessari llegir.
Pere Garcia Recasens
Em motiva llegir per passar una bona estona de relaxació, aprendre coses noves i submergir-me en vivències particulars.
Meli Barbero
Per mi llegir és obrir una finestra al mon.
És un aliment de l’esperit, un alliberament.
Sobretot aprendre, però també reflexionar sobre els diferents pensaments, visions de la realitat i ficció dels autors.
2. Quins llibres recomanes?
Josep Serra
Els darrers llibre que he llegit i estic llegint, de novel·la històrica i de divulgació científica:
- “Les drassanes del rei”, Miquel Fañanàs. Ed columna. Escriu sobre una època interessant de la nostra història durant el regnat de Pere el Gran.
- “Super bacterias. Una inmersión rápida”, Albert Figueras. Tibidabo ediciones. Interessant per conèixer la resistència dels bacteris als antibiòtics i els problemes que genera i solucions possibles.
No he llegit i és de publicació recent i pot ser d’interès: “Una altra forma de socialisme” (Grup 62), que es publicava el 7 d’abril, De Thomas Picketty.
Teresa Garcia
Els llibres que penso comprar aquest Sant Jordi:
- “El fill del xofer“, de Jordi Amat. Ed. Edicions 62. Perquè n’he llegit una bona crítica. Descriu la vida d’Alfons Quintà, denúncia el poder i el masclisme. S’engloba en una època de transició que m’interessa.
- “La noia del vestit blau“, de Laia Vilaseca. Ed. Rosa dels Vents. M’agraden els llibres de misteri. Aquest diuen que enganxa. Ara em convé una lectura fresca i que m’atrapi. Està ambientat al Pirineu lleidatà com «Les veus del Pamano», de Jaume Cabré, que em va agradar molt.
- “El pèndol“, d’Anna Gas Serra. Ed. Proa. El vull llegir perquè és un llibre d’una autora jove, que ha escrit dotze contes de la vida quotidiana que els descriuen com inquietants i que et fan pensar. Conèixer l’estil i el relat d’una escriptora novell m’atrau.
Pep Ribes
- “Pijos”, de Marc Giró. Univers Llibres. M’agrada el to i forma de beure la vida del Marc, com ja va fer al seu llibre “Manual de bones maneres”
- “El comunista y la hija del comunista”, de Jane Lazarre. Editorial Las Afueras. Explica la difícil relació de l’autora amb el seu pare que va formar part del Partit Comunista als Estats Units. Heu de descobrir-lo.
Pere Garcia Recasens
Recomano 2 llibres. Un m’ha fet reflexionar sobre manera de viure: ELS NOUS BÀRBARS. I l’ altre son les vivències d’un professor d’història des de la seva infantesa fins a la jubilació: ENS HO HEM PASSAT BÉ
- “Els nous bàrbars“, de Rossend Domènech. Ed. Gregal. M’ha fet reflexionar sobre la manera de viure.
- “Ens ho hem passat bé“, de Miquel Borrell Sabater. Ed. Prisma. Són les vivències d’un professor d’història des de la seva infantesa fins a la jubilació. L’autor és de Santa Coloma i ha publicat llibres sobre la història colomenca.
Meli Barbero
- “El infinito en un junco. La invención de los libros en el mundo antiguo”, d’Irene Vallejo. Ed. Siruela. És un assaig fascinant sobre la història del llibre: la seva creació material i el que ha representat com a fil conductor que ha permès que les paraules i el coneixement viatgin en el temps i els espais des de l’antiguitat fins els nostres dies.
Manel Sostres
A mi m’agraden els clàssics, sóc fan del pensament d’Heraclit. Actualment estic llegint un llibre que és força interessant per consolidar i/o posar en fals determinades idees bàsiques sobre la ciència, la vida i el pensament amb 6 meditacions:
- “Meditacions Metafísiques“, de René Descartes. Ed. Butxaca 1984. Recomanat per a les persones amb inquietuds filosòfiques o que es vulguin iniciar a elles.






