
Recuperar les ganes de viure #MESminirelats en motiu del 8 de març
La Paquita viu sola, té 80 anys, fa 10 anys que és viuda i tot ho havia fet amb el marit. Ha estat tota aquesta setmana malalta, però avui s’ha aixecat millor, els fills la visiten, és clar que si! I els nets, però es troba molt sola.
Amb els fills havien pensat anar a una residència, però les públiques tenen una llista d’espera molt gran i les privades són molt cares. Potser hauríem de mirar això que s’està posant de moda del cohabitatge, bé per la Paquita li agafa tard però és cosa d’anar-ho mirant.
Avui, en llevar-se i trobar-se millor, ha trucat a la seva amiga, la Maria, qui l’ha vingut a buscar. Totes dues han anat al centre de gent gran aquesta tarda, la Paquita s’ha trobat amb moltes amigues que van a passar-hi la tarda: unes juguen a rummycup; unes altres, a cartes; i algunes fan un bingo de tant en tant. Però totes xerren i s’expliquen les seves coses.
Es decideixen a dinar al centre, ja que està bé de preu i dinen acompanyades. Durant tota la setmana només ha menjat sucs, avui ha fet el seu paper i s’ho ha acabat tot.
Demà tenen festa al centre: és dijous gras, faran una cantada d’havaneres i tindran coca de greixons i cava per a tots i el divendres aniran d’excursió a conèixer pobles de Catalunya, als quals no havia estat mai i fer un bon dinar, La Paquita està contenta, es troba molt més bé i té moltes ganes de continuar així.
La Paquita torna tenir ganes de viure ….
Montserrat Benito
Vocal de l’àmbit gent gran de la Coordinadora de Moviment d’Esquerres

