Resolució política del Consell de Moviment d’Esquerres de 3 d'octubre
· El Consell de la formació considera que el mandat democràtic que es deriva del 27S és clar i del tot suficient
· El nou govern ha de “liderar la regeneració democràtica i passar comptes sense limitació de cap mena”
El darrer Consell de Moviment d’Esquerres, celebrat el passat dissabte 3 d’octubre, va aprovar una resolució política que analitza el resultat de les darreres eleccions:
“El mandat democràtic és clar i del tot suficient per seguir avançant en la via de la independència, tot i que és també evident que no es poden prendre ara mateix decisions unilaterals definitives.”
El document també estableix el posicionament de la formació pel que fa el proper govern “(…) desplegant el procés constituent compromès però també adoptant noves polítiques econòmiques i socials d’orientació progressista, liderant la regeneració democràtica de les nostres institucions i passant comptes sense limitació de cap mena, amb el passat de corrupció que tant de mal ha fet a la nostra societat”, i defineix la seva voluntat respecte a les Eleccions Generals convocades per el proper 20 de desembre: “Serem presents, doncs, a les converses i acords que es prenguin en relació a la presencia del sobiranisme català a les properes eleccions generals convocades per el 20 de desembre d’enguany. I expressem la voluntat de formar-ne part, de ser-hi en tant que socis actius i plenament responsables de l’eventual coalició que es pugui formar, és a dir com un partit més amb els drets i obligacions que se’n derivin.”
