
Roda de premsa de Magda Casamitjana per presentar Grup de treball sobre els nens robats
Vídeo de la roda de premsa en què Magda Casamitjana explica la Proposta de Resolució en què demana crear un Grup de treball que estudiï el cas de la desaparició de nadons i infants tant en els anys de la dictadura de Franco com fins ben entrada la democràcia, i que doni suport a les famílies que fa dècades que demanen l’esclariment dels fets.
Casamitjana explica que preveu la compareixença de l’associació SOS Bebès Robados i de Miquel Àngel Aguilar a la comissió de justícia.
Es tracta d’una proposta que sorgeix d’unes preguntes que en un primer moment van presentar ICV-EUiA però no es va donar continuïtat al tema. Junts pel Si ho entoma i intentarà treure l’entrellat dels diversos casos de les persones que tenen la sospita que els seus fills varen ser robats.
Casamitjana reconeix que no serà una tasca fàcil per la complexitat i multiplicitat d’actors que hi intervenen. “Decidim perseguir totes les preguntes sense resposta per ajudar a totes aquestes persones”, explica Casamitjana. Fins ara, s’han fet reunions amb diverses institucions i entitats i una revisió d’altres llocs on s’ha tractat del tema, per exemple a les Canàries, València, Madrid i Andalusia.
