Close

Santa Coloma de Farners: Un equip de govern que no lidera

Article de MES Santa Coloma de Farners publicat a la secció “Tribuna Oberta” de la revista Ressò de Santa Coloma de Farners.

L’actual situació provocada per la COVID-19 ha sacsejat per complet les nostres vides, el nostre dia a dia i, de ben segur, també el nostre consistori. És normal. Tots ens estem adaptant a una realitat encara desconeguda i amb molts interrogants i incerteses que, en menor o major grau, afecta de primera mà a persones, institucions i empreses. És cert que les gestions de les crisis no agraden a ningú. Cap govern no hauria firmat per haver de governar en una situació de crisi sanitària i precarietat econòmica, però és la realitat que ens està tocant viure a totes i a tots. Però, no és precisament en aquests moments quan els líders polítics s’hi han de deixar la pell més que mai i han de mirar de sentir el màxim d’empatia envers als ciutadans? No és precisament ara el moment en què les colomenques i els colomencs necessitem més que mai un equip de govern sòlid i estable que treballi per a un projecte de futur solvent per quan tot això passi?

Des de MES, Moviment d’Esquerres, se’ns fa molt difícil creure que el nostre futur serà pròsper en una població que continua amb l’assignatura pendent d’atraure indústria, a la vegada que tampoc no es treballa en un model cultural i turístic potent a càrrec de tècnics que impulsin projectes capaços de monetitzar aquests sectors a la nostra ciutat. Se’ns fa difícil pensar que des d’aquest consistori es doni suport al petit comerç i a la producció local que encara resisteix davant una globalització ferotge, quan per exemple, es cedeix la gestió dels menjadors de les llars municipals a una multinacional que amb la seva entrada, altera valors tant essencials com la defensa del consum de proximitat i de qualitat.

On han quedat les polítiques per al foment de l’emprenedoria local? Queda clar que aquest govern no està prioritzant ni treballant projectes per evitar que les desigualtats socials i econòmiques siguin cada vegada més accentuades també a la nostra localitat. On trobem ara el “govern del sofà” que prometia escoltar i parlar amb tothom? Creiem que podem afirmar que aquest va desaparèixer un cop finalitzada la campanya electoral ja que, d’escoltar, escolten poc; i parlar tampoc no està essent el seu punt fort.

Les darreres setmanes, a Santa Coloma s’ha viscut algunes diferències sonades entre la gestió per part de l’Ajuntament i la visió dels ciutadans envers aquesta gestió. Alguns exemples en són la tala d’arbres a Santa Coloma Residencial, la manca d’educadores, o l’abans esmentada gestió dels menjadors a les llars municipals. I si en comptes d’anar pel dret, l’equip de govern fos més proactiu i mirés d’escoltar els diferents punts de vista dels ciutadans i ciutadanes? I posats a demanar, seria possible poder-nos informar sobre els temes tractats als plens a través de les xarxes socials de l’Ajuntament i no haver de recórrer als mitjans de comunicació?

Volem acabar felicitant la Confraria de la Ratafia per la seva capacitat d’adaptació. Gràcies per preservar i ampliar aquesta tradició tan nostra.

Salut i Ratafia!

Moviment d’Esquerres Santa Coloma de Farners

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *