Close

Seguiment de l'activitat de MES al Ple de Sant Adrià de Besòs

Els companys de MES Sant Adrià comparteixen amb la resta de seguidors de MES els seus posicionaments respecte diversos temes que es tracten als plens municipals. Aquí teniu un recull dels seus posicionaments respecte el ple del mes de novembre.

En primer lloc, en referència a la Moció del grup d’ERC en suport al Banc d’ADN per les identificacions dels desapareguts a la guerra civil. Isabel Marcuello, la portaveu de del grup municipal, va agrair la magnífica exposició a la moció que del Sr Roger Hoyos, president del banc de ADN, i va proclamar el seu suport a totes aquelles accions que facin possible reparar la memòria històrica i que puguin aportar llum sobre aquelles persones desaparegudes a la Guerra Civil que no fa tant va colpir el nostre país.  El vot va ser favorable.

Pel que fa a la moció del PSC per reclamar mesures urgents per pal•liar els efectes i eradicar pobresa energètica. Marcuello va declarar que des de MES, estan d’acord en la part positiva de la moció, que implica elaborar un reglament. A més, va proposar al govern una esmena que va quedar recollida. “Demanar al govern de l’estat que retiri el recurs d inconstitucionalitat contra la llei  catalana 24/2015 de mesures urgents contra la emergència habitaciónal i de pobresa energètica”, va clarificar. Perquè mentre aquesta llei estigui suspesa pel tribunal constitucional no es pot aplicar en la seva extensió. I no pot ser una eina 100% efectiva per obligar a les companyies suministradores.

Marcuello va dir que “Tot el que sigui facilitar l’accés als ciutadans als tràmits necessaris per poder sol.licitar ajudes i informació en termes de pobresa energètica tindran el nostre suport. Per nosaltres el principi de subsidiarietat es bàsic i per tant cal apropar les administracions tant com es pugui a la ciutadania”, per això va votar a favor de la moció.

Finalment, en el debat sobre la moció que va presentar el grup municipal de C’s sobre responsabilitat i el manteniment de la educació infantil de 0 a 3 anys, Marcuello va reconèixer que “Si bé és cert que al llarg dels darrers anys, l’educació infantil de primer cicle ha experimentat un desenvolupament molt positiu, des del punt de vista de la provisió d’oferta, de la consolidació de la demanda social, del reconeixement social i jurídic del seu caràcter educatiu i de la seva importància per al desenvolupament dels infants o de la plena integració d’aquests ensenyaments al sistema educatiu, entre d’altres…També ho és que des de la perspectiva de les polítiques públiques, amb les mesures de reducció del dèficit i de contenció de la despesa pública, la inversió pública en’educació 0-3 ha patit una forta davallada, que ha reduït progressivament les partides pressupostàries destinades a subvencionar l’oferta pública i privada i que, en part, procedien de fons de l’Estat específics per a l’educació infantil, suprimides”.

Va recomanar tenir en compte les recomanacions del Síndic de Greuges del més de juliol de l’any 2015 a l’Informe sobre la igualtat d’oportunitats a l’educació infantil (0-3 anys). Per això considera que el Departament d’Ensenyament s’ha de fer novament coresponsable dels costos de sosteniment de l’oferta d’educació infantil de primer cicle a partir del curs 2015/2016 i ha d’establir, conjuntament amb les diputacions i les entitats municipalistes, les bases d’un nou model de finançament d’aquesta etapa educativa que garanteixi la inversió pública i els sistemes de subvenció i ajut a l’educació infantil de primer cicle necessaris per fer possible el manteniment i la consolidació de l’oferta d’escoles bressol, i l’accés de qualsevol infant en condicions d’igualtat d’oportunitats.
Així mateix és necessari que el Departament d’Ensenyament i altres administracions públiques han d’establir subvencions per a les escoles ubicades en entorns socials menys afavorits, tal com estableix l’article 198.2 de la LEC.
MES creu i per aixo ho proposa també en aquest ple, que l’ Ajuntament estudiï mesures per consolidar la demanda d’educació infantil de primer cicle que evitin la supressió de l’oferta. “Necessitem més polítiques orientades a valoritzar la participació a l’educació infantil de primer cicle, especialment dels infants socialment desfavorits”, va dir Marcuello.
Tot això lligat a que a atesa la demanda, i segons l’oferta existent, “cal revisar les disponibilitats pressupostàries per tal d’ampliar l’oferta pública ja que al nostre municipi, i especialment al Barri de la Mina, es constata l’existència d’una demanda socialment menys afavorida que no s’escolaritza per la manca de places públiques suficients“. Marcuello va aclarir que “Estem d’acord en reclamar una major inversió en educació que el nostre Ajuntament, en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament, ampliïn l’oferta en funció de l’evolució de la demanda, especialment si aquesta s’incrementa en el futur, quan la conjuntura econòmica millori; i que s’analitzi a nivell supramunicipal quin hauria de ser el nivell d’escolarització idioni per tal d’establir les places públiques mínimes necessàries. Per tant parlem de dos estudis”.
Marcuello va remarcar que “No hem d’oblidar que les quotes a pagar també poden ser un fre a l’hora de produir-se la demanda d’escolarització i per això considerem que cal analitzar bé els costos de les escoles Bressol, no nomé per a millorar-ne la seva eficàcia i eficiència, sinó també per tal de poder oferir un sistema d’ajuts que s’ajusti a les necessitats de les famílies i que pugui fer sostenible el sistema educatiu al municipi”.
Pel que fa a la petició d’una nova escola Bressol, la portaveu de MES va compartir la necessitat d’una escola Bressol al Barri de la Mina, i que paral·lelament cal fer un anàlisi general de les necessitats d’escolarització a tot el municipi, i segurament analitzar si és possible l’ampliació de les dues escola bressol municipals actuals, així com la creació d’escoles bressols municipals com a mínim una per barri. “Aixo no es ser ambiciós, es ser realista tal i com esta la situació en aquest moments”, ha destacat Marcuello.
 
Finalment sobre la petició dels idiomes presents a les llars d’infants, MES no comparteix la necessitat de proposar aquest punt tal i com s’especifica a la moció,ja que ho considera un aspecte ideològic. “Tots i totes sempre hem fet a l’escola català i castellà, reclamar ara espanyol per a les llars d’infants ens sembla voler fer un debat diferent del d’incorporar tres idiomes al sistema educatiu”.
Tot i així, van subscriure la necessitat d’incorporar l’anglès. “Fer una reclamació sobre el castellà quan no tenim cap problema ni en el seu aprenentatge ni en el seu us, no ens sembla més que crear un problema on no hi és”, va reblar la portaveu. Per això, va anunciar que votarien a favor de tots els punts dels acords excepte del número 3.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *