Close

Sostre de vidre? - Article de Carme Alba, coordinadora MES Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre

Parlem i parlem de la falta de visualització de les dones en els llocs de responsabilitat, però quan es parla cal concretar de què parlem, de quins són  els indicadors quantitatius i qualitatius del que estem parlant. Fem una mirada a la incidència de les dones en els llocs de màxima responsabilitat.

Anem al Congreso de los Diputados, i un darrera l’altra veiem sortir els diferents portaveus, tots homes, sempre en masculí. Un moment, qui dirigeix el congrés és una dona, i des d’aquesta demarcació  estem segurs que és presidenta per la seva extraordinària tasca al davant de la cartera de Fomento.

Si observem el Parlament la situació canvia una mica, també en això ens diferenciem dels nostres veïns. Tenim una presidenta que ho és per mèrits propis, no com la presidenta del Congreso i aquí ja trobem portaveus femenines, transversalment a tot l’espectre polític. Tots recordem grans conselleres, però els Molt Honorables Presidents tots han estat i són homes.

Si baixem a l’esgraó MÉS proper als ciutadans i ciutadanes entrarem als ajuntaments. Quantes alcaldesses heu tingut als vostres municipis en el darrers 40 anys? I tant se val en pobles petits, com mitjans o MÉS grans ? Tarragona, zero; Reus, zero; El Vendrell, una alcaldessa, quatre anys en el càrrec; Valls, una, cinc anys; Tortosa, zero; Amposta, zero; Ulldecona, dues alcaldesses, una durant tres anys, i una altra quasi cinc anys; Cambrils, dues, una alcaldessa durant quatre anys i l’altra gairebé dos més; Constantí, zero; i podríem seguir donant dades. De forma que el poble MÉS igualitari dels que comparo, deu ser Ulldecona on dues dones han governat quasi 8 anys en els darrers 40, quasi un 20%, i Cambrils, gairebé 6 anys de 40, s’acosta a un 15%.

Tots sabem que hi ha dones preparades per estar al capdavant de les nostres institucions, tots/totes les coneixem, tots/totes les valorem. Totes tenen el suport de la majoria però en la majoria dels casos entre elles i la punta de la piràmide existeix un sostre de vidre que les impedeix arribar MÉS amunt. Seran bones conselleres de Salut, o de Benestar o regidores d’Ensenyament, poques arribaran a ser alcaldesses …

A les escoles i instituts trobem cada vegada més igualtat entre homes i dones en els càrrecs directius, però quantes dones coneixeu rectores de les nostres universitats?

Després de 43 presidents blancs, durant els darrers vuit anys un afroamericà ha estat el primer president no blanc dels Estat Units. Després de 44 presidents homes, la Hillary Clinton  no ha estat escollida presidenta, i els nord-americans seguiran tenint un home com a president.

Des de MES – Moviment d’Esquerres volem treballar per a aconseguir que cap dona topi amb un sostre de vidre  i pugui assolir el lloc que li permetin les seves capacitats, en igualtat real de condicions.

Carme Alba. Coordinadora de MES Moviment d’Esquerres

2 Responses to Sostre de vidre? – Article de Carme Alba, coordinadora MES Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre

  1. Àlvar Roda Fàbregas

    El sostre de vidre sortosament és transparent i fràgil. Esta bé la denuncia, el greuge. És cert la discriminació de càrrecs, però és més certa la discriminació de salaris. Vergonya aliena d’home.

  2. Joan Alcaraz

    Carme, plenament d’acord amb el contingut de l’article.

    Joan Alcaraz
    (MES a Barcelona)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *