
Tribuna de MES Santa Coloma de Farners: Compromís municipalista
Article publicat a la revista RESSÒ de Santa Coloma de Farners, maig 2020.
Davant la greu situació, provocada per la Covid-19 la nostra màxima és “primer, les persones” i el nostre compromís prioritari pal·liar els efectes de la crisi del coronavirus a la ciutadania, demanant aquestes mesures i accions urgents:
- Exigir al Govern Central un finançament més elevat per als ajuntaments i la supressió de la regla de la despesa per a poder fer front a necessitats socials i econòmiques ocasionades per la pandèmia.
- Habilitar punts de suport i d’assessorament, creant un canal d’atenció ciutadana.
- Impulsar una xarxa de voluntariat per ajudar la gent vulnerable.
- Informar puntualment de la situació a la població.
- Reforçar els serveis municipals per atendre ràpidament i millor al ciutadà.
- Reactivar activitats i continguts online.
- Rebaixar les taxes de circulació i escombraries, permetent que es paguin a terminis durant el 2020.
- Garantir que no es cobrarà la taxa de les llars, la de l’escola d’adults, l’escola de música i quotes d’altres serveis municipals mentre duri el confinament.
- Permetre el fraccionament i aplaçament del pagament de l’IBI del 2020.
- Treure la taxa de cànon de l’aigua de l’ ACA durant aquest període.
- Demanar que les empreses subministradores rebaixin el cost de la factura de la llum traient la part proporcional de l’IVA.
- Commutar per part de les entitats bancàries, a proposta del govern central i de les administracions locals, les quotes de les hipoteques dels mesos confinats.
- Fomentar que l’ajuntament contracti persones per ajudar en temes de serveis socials, residències i a cases particulars de gent gran o amb dificultats.
- Obrir un canal de finançament a les persones i autònoms que justifiquin no poder fer front al pagament del lloguer.
- Acordar rebaixes amb els serveis funeraris mentre duri la pandèmia.
- Elaborar i aprovar un Pla de Reactivació Econòmica i Comercial Local.
- Potenciar el consum de proximitat.
- Facilitar i cedir l’accés a les instal·lacions municipals en cas de necessitat.
- Obrir a SS.SS. una línia per a casos de violència masclista o de gènere, oferint una sortida a la víctima. Si a la unitat familiar hi ha menors, s’ha de procurar per la seva seguretat.
- Crear un protocol per a mascotes.
Aplaudim a l’Ajuntament de SCF per haver desenvolupat a la nostra població, dins les seves possibilitats, unes mesures concretes i ràpides.
Des de Moviment d’Esquerres volem agrair a tot el Consistori la tasca duta a terme durant aquesta greu pandèmia que estem vivint i també donar moltíssimes gràcies al personal del CAP, als serveis sanitaris, cossos de seguretat, transportistes, botiguers de productes de primera necessitat, serveis de neteja, serveis socials, voluntariat i a tothom que aquests dies han estat ajudant a que el confinament fos més eficient i suportable i han posat la vida de les persones al centre.
Per a més informació sobre aquest compromís podeu consultar la nostra web:
https://mesesquerres.cat/compromis-municipalista
MES, Moviment d’Esquerres Santa Coloma de Farners
