Un any de l’1 d’octubre
Des de MES, Moviment d’Esquerres, no deixem passar l’aniversari de l’1 d’Octubre sense sentir-nos orgullosos del que vam fer, els catalans, vam defensar la democràcia i el Referèndum pacíficament, vam fer nostres els carrers i les urnes, vam fer nostra la llibertat i la democràcia en contra del que l’Estat Espanyol pretenia.
La societat catalana es va organitzar per a una festa democràtica, partits polítics i entitats, col·lectius creats anònimament i d’altres amb més o menys infraestructures… persones particulars a títol individual… fou un acte col·lectiu com a poble català, on es volia copsar si el dret d’autodeterminació que la majoria parlamentària sorgida de les eleccions defensava era referendada per a sobirania del poble de Catalunya que és a qui la democracia atorga el dret a decidir: el poble de Catalunya era cridat a parlar a través de les urnes.
Vam ser i seguim sent un poble pacífic que només exigeix els seus drets, les seves llibertats, els tenim i els seguirem defensant cap “a por ellos” ni policial, ni judicial, ni de cap president o ministre espanyol, ni cap rei farà que hi renunciem.
La violència sempre l’hem condemnada la d’aquell u d’octubre no l’oblidarem mai, la policia està per vetllar per la seguretat i protegir-nos, el que van fer no té nom, va pegar a tor i a dret a persones pacífiques, van destroçar escoles per requisar un material que segons els seus jutges j no era un Referendum tot i així van venir policies en massa d’arreu de l’Estat espanyol “a por ellos” a pegar i reprimir qualsevol català que vulgues dispositant un papereta en una urna on totes les opcions eren viables.
Volem agraïr especialment a aquells que van venir a defensar escoles per a poder votar NO, nosaltres vam votar Sí però defensàvem també que ells poguessin dir NO i van entendre que era un tema de democràcia i ens van recolzar.
Gràcies a tots els que van fer possible l’1octubre de 2017
Vam tenir urnes i vam votar
Ens van reprimir i vam seguir defensant democracia i llibertat
Per això sortirem a les commemoracions que es facin, estarem orgullosos de les places i carrers que es dediquen a l’1 d’octubre i sobretot de la gent que en peu de pau està treballant des des seus àmbits i alguns des de l’anonimat per la construcció d’una República Catalana a la que des del primer dia exigirem que posi a les persones per davant del capital, que faci de la política social la seva prioritat (mentre no arribi el dia ho seguirem reclamant a la Generalitat, quan la tinguem li reclamarem a la República)

#República #SocialistesPerLaRepública
Seguim essent els que vam reclamar el dret. Decidir, i vam votar SÍ, seguim essent #MESPartitSocialista #MESPartitRepublicà #MESPartitCatalà
Salut i República
